بیگ بنگ: یک پژوهش جدید از دانشگاه کینگز لندن نشان می دهد که تقریباً سه چهارم صفات ایمنی تحت تأثیر ژنها قرار دارند. این تحقیق نشان می دهد که تأثیر ژنتیک بر سیستم ایمنی بیشتر از آنی است که قبلا تصور می شد.

defense-1403072_960_720به گزارش بیگ بنگ، پژوهشگرانی تحت پشتیبانی موسسه ملی تحقیقات بهداشت و درمان در بنیاد سنت توماس و گای و کینگز کالج لندن – 23000 صفات ایمنی در 497 دوقلوی مؤنث بالغ را آزمایش کردند. آنها دریافتند که صفات ایمنی تطبیقی – پاسخ های پیچیده تری که بعد از قرار گرفتن در معرض یک پاتوژن خاص، مثلا آبله مرغان ایجاد می شود – عمدتاً تحت تأثیر ژنتیک قرار می گیرند. آنها همچنین بر اهمیت تأثیرات محیطی همچون رژیم غذایی بر شکل دادن به ایمنی ذاتی، در زندگی بزرگسالی تأکید کردند.

این کشفیات می تواند به بهبود درک ما از سیستم ایمنی و تعامل مؤلفه های محیطی کمک کند. همچنین می تواند پایه ای برای تحقیقات بیشتر برای درمان بیماری های مختلف همچون روماتیسم مفسلی و پسوریازیس(یک بیماری پوستی) باشد. دکتر ماسیمو مانگینو پژوهشگر ارشد کینگز کالج لندن اظهار داشت:« تحلیل ژنتیکی ما به کشفیات غیر معمولی منجر شد، پاسخ های ایمنی تطبیقی که در طبیعت به مراتب پیچیده تر هستند، بیشتر از آنچه قبلا فکر می کردیم، تحت تأثیر تغییرات ژنوم ظاهر می شوند. در مقابل تغییر در پاسخ های ذاتی (پاسخ ایمنی غیر خاص ساده) در اغلب موارد از تفاوتهای محیطی به وجود آمد. این کشف تأثیر مهمی در درمان تعدادی از بیماریهای خود ایمنی می تواند داشته باشد.»

پروفسور تیم اسپکتور، مدیر دفتر TwinsUK در کینگز کالج لندن می گوید: « نتایج ما بطور شگفت آوری نشان داد که چگونه بسیاری از پاسخهای ایمنی ژنتیکی، بسیار شخصی و به دقت تنظیم شده هستند. این بدان معنی است که ما شاید به روشی کاملاً منحصر به فرد به یک عفونت مانند یک ویروس – یا یک آلرژن مانند کرم، گرد و یا غبار خانه ای که موجب آسم می شود – پاسخ می دهیم. این می تواند پیامدهای بزرگی برای آینده درمان شخصی داشته باشد. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریۀ Nature communications منتشر شده است.

ترجمه: آرش دهقانیان/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: thescienceexplorer.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.