پرواز بر فراز سیاره عطارد

1
222

بیگ بنگ: پرواز بر فراز سیاره عطارد چگونه خواهد بود؟ در این ویدئو تصاویر و داده‌های فضاپیمای مسنجر متعلق به ناسا که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۵ در مدار عطارد می چرخید به طور دیجیتالی ادغام شده‌اند تا یک پرواز مجازی از سطح داغ این سیاره را به نمایش بگذارند.

به طور کلی، درونی‌ترین دنیای منظومۀ شمسی مشابه با ماه ِ زمین به نظر می رسد زیرا با سطوح خاکستری رنگ و مملو از دهانۀ آتشفشانی پوشیده شده است. کاوشگر مسنجر اطلاعات زیادی درباره عطارد بدست آورده است، مثلأ سایه‌های نزدیک به قطب‌های عطارد احتمالأ دارای آب یخ زده هستند. این ویدیوی برجسته با چشم‌اندازی از عطارد از سمت مقابل ِ خورشیدش آغاز شده و با ورود مجدد این فضاپیمای مجازی در سمت شبِ عطارد به پایان می‌رسد. عطارد در واقع به حدی آهسته می چرخد که در هر دو سفر به دو خورشید فقط سه چرخش انجام می‌دهد. در سال ۲۰۱۸، سازمان فضایی اروپا و ژاپن برنامه‌ریزی کردند ماموریت مشترکی به نام بپی‌کلمبو(BepiColombo) را راه اندازی کنند تا سطح عطارد را بهتر نقشه‌برداری کنند و میدان مغناطیسی‌اش را کاوش کنند.

یک دیدگاه