بیگ بنگ: این یکی از قدرتمندترین تابش‌های خورشیدی در تاریخچۀ جهان است. این پدیده در سال 2003 اتفاق افتاد و در طیف الکترومغناطیسی دیده شد. در این رویداد، خورشید در پرتوهای ایکس 100 برابر درخشان‌تر از حد معمول شد.

یک روز پس از این تابش خورشیدی شدید ایکس 17– خروج جرم از تاج خورشیدی(CME) — ذرات پرانرژی که از این انفجار ساطع شدند با زمین برخورد کرده، شفق‌های قطبی را ایجاد و بر ماهواره‌های زمینی تاثیر گذاشتند. فضاپیمای سوهو ناسا که این تصاویر را ثبت کرد در حالت ِ ایمن لاکپشت شکل، قرار گرفت تا از آسیب بیشتر و طوفان‌های خورشیدی در امان باشد. این ویدئوی تایم لپس 4 ساعته در یک رویداد 10 ثانیه‌ای فشرده شده است. خروج جرم از تاج خورشیدی که در سایۀ خورشید مرکزی قابل رویت است تقریبا در سه چهارم از مسیر ویدئو ظاهر می شود، در حالیکه فریم‌های انتهایی نسبتا نویزدارتر هستند زیرا پروتون‌های حاصل از انفجار با ردیاب LASCO SOHO برخورد کردند.

ecee zدر یکی از این روزها در سال 1859، اثرات یک طوفان خورشیدی قدرتمندتر روی تلگراف‌های زمینی، تاثیر گذاشت. این پدیده “رویداد کارینگتون” نامیده می شود. طوفان‌های خورشیدی قدرتمند مثل این طوفان می توانند آسمانی زیبا مملو از شفق قطبی ایجاد کنند؛ اما خطر بزرگی نیز محسوب می شوند، زیرا می توانند به ماهواره‌ها و حتی شبکه‌های برق در سراسر کره زمین آسیب برسانند.