بیگ بنگ: نظریه‌ی کوانتومی یکی از شگفت‌انگیزترین نظریه‌هایی است که تاکنون در عرصه‌ی علم مطرح شده است. این نظریه، طی تقریبا 100 سالی که از تولد آن می‌گذرد، تحولات وسیعی در ابعاد گوناگون زندگی بشر ایجاد کرده است. به گونه‌ای که می‌توان این دوره را «عصر کوانتوم» نامید.

book__cover1نام کتاب: داستان شگفت انگیز کوانتوم
100 رویداد شگفت انگیز که عصر کوانتوم را شکل دادند
نوشته: شهاب شعری مقدم
ناشر : علمی و فرهنگی
موضوع: کیهان شناسی، فیزیک
چاپ اول 1394
تعداد صفحه: 213

ابعاد بالاتر کائنات و جهان‌های موازی، وحدت غایی تمامی نیروهای جهان، ارتباط درونی و آنی ذرات جهان با یکدیگر و … دیدگاه بشر را به هستی تغییر داد‌ و دست‌آوردهایی چون لیزر، نیمه‌رساناها و میکروالکترونیک تا سیستم‌های پیشرفته‌ی تصویربرداری پزشکی، شناسایی ساختار مولکولی DNA انرژی هسته‌ای و نانوفناوری را در پی داشته است. شهاب شعری‌مقدم، نویسنده‌ی کتاب نوشته: در کتاب داستان شگفت انگیز کوانتوم طی ماجراهایی خواندنی و تاریخی با یکدیگر سفری می کنیم به دنیای شگفت انگیز کوانتوم و فیزیک جدید. با ماجرای کشف اتم و شگفتی های اعماق آن آشنا می شویم، حکایت رازآمیز پرتوهای کیهانی را با یکدیگر ورق می زنیم و از رازهای پرتو افشانی ستاره ها، ذرات شبح گون مانند نوترینو، مواد ابر رسانا، پاد ماده، حکایت تولد کیهان و ده ها پدیده ی عجیب و غریب پرده بر خواهیم داشت.

شما با ورق زدن این كتاب به تدریج با ماجراهای عجیب و جالبی كه منجر به شكل‌گیری و تكامل فیزیك جدید و خصوصا نظریه‌ی كوانتومی شد و همین طور با دستاوردهای حاصل از این نظریه آشنا خواهید شد. ضمنا كتاب به گونه‌ای تنظیم شده است كه می‌توانید هر زمان هر جای آن را كه دوست داشته باشید باز كنید و از خواندن ماجرای مربوطه لذت ببرید و لزومی ندارد كه آن را حتما از اول تا آخر به ترتیب بخوانید. در ضمن به این كتاب به عنوان یك دانشنامه‌ی فیزیك جدید هم می‌توان نگاه كرد، اما نه یك دانشنامه‌ی خشك و آكادمیك، بلكه دانشنامه‌ای كه به زبان داستانی و جذاب تدوین شده است و موضوعات آن نیز به جای حروف الفبا به ترتیب تاریخ تنظیم شده‌اند تا در مجموع داستان شگفت‌انگیز كوانتوم را برای شما حكایت كند.

خرید پستی کتاب داستان شگفت انگیز کوانتوم

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. به نظر بنده برای معرفی کتاب علاوه بر عناوین آن , معرفی نویسنده و نمایش برخی از صفحات و شکلهای درون کتاب برای تصمیم گیری درست بازدیدکننده ضروری میباشد .

  2. یه جا در این کتاب گفته که الکترون به سرعت بیشتر از نور می رسه که فکر نمی کنم درست باشه. ص 119 تابش چرنکوف. غیر از این اشتباه کتاب خیلی جالبیه

  3. سلام
    من خیلی سعی کردم مستند هاتون رو از طریق اینترنتی خرید کنم ولی موفق نشدم..راهنمایی بفرمایید لطفا..