بیگ بنگ: مشتری در نور فروسرخ کمی متفاوت به نظر می رسد. برای درک بهتر حرکات ابرهای مشتری و کمک به فضاپیمای رباتیک جونو ناسا، تلسکوپ فضایی هابل نیز طوری تنظیم شده که به طور منظم از مشتری غول‌پیکر عکسبرداری می کند.

در این رصدها رنگ‌های مشتری در طیف‌های فراتر از دامنه‌ی دید انسان، از جمله فرابنفش و فروسرخ بررسی می‌شوند. در این عکس که در سال 2016 ثبت شده، سه رشته نور نزدیک فروسرخ بطور دیجیتالی در یک عکس رنگی به نمایش در آمده‌اند. مشتری در نور فروسرخ متفاوت به نظر می رسد؛ زیرا مقدار نور انعکاس یافتۀ خورشید در آن متمایز است و به ارتفاعات ابری و عرض‌های جغرافیایی درخشش مخالفی می دهد. با این وجود، بسیاری از ویژگی‌های آشنا در مشتری باقی مانده است، مثل مناطق نوری و کمربندهای تاریک که به دور سیاره در نزدیک استوا می چرخند. همچنین لکه سرخ بزرگ در سمت چپ پایین، و سامانۀ طوفانی مشتری که بنام “رشته‌های مروارید” در جنوب نقطه سرخ بزرگ دیده می شود. قطب‌ها در بالا بخاطر هاله‌ای که انرژی خود را از ذرات باردار جو مشتری بدست می آورند، می درخشند. فضاپیمای جونو اکنون 10 مدار از 12 مدار علمی خود به دور مشتری را کامل کرده و همچنان داده‌ها را ثبت می کند تا هم به درک آب و هوای مشتری کمک کند و هم کشف کند چه چیزی در زیر ابرهای ضخیم این غول‌گازی وجود دارد.

سایت علمی بیگ بنگ/ منبع: apod