رشد انبوه کهکشان های تاریک

بیگ بنگ: گروهی از محققان دانشگاه بروک استونی و رصدخانه ملی ژاپن گزارش دادند که خوشه ی کهکشانی کما متشکل از ۸۰۰ کهکشان، تقریبا ۲۰ برابر بیشتر از چیزی که قبلا شناخته شده بود دارای کهکشان های تاریک است.

darkgalaxyبه گزارش بیگ بنگ، دانشمندان با استفاده از داده های تلسکوپ ۲٫۸ متری سوباروی ژاپن توانستند وجود کهکشان‌های تاریک را تأیید کنند، بعضی از این کهکشان های پر از سایه و تاریکی هستند که فقط یک هزارم کهکشان راه شیری، ستاره درون خود دارند! این کهکشان ها بنا به تکامل کهکشانی باید عمرشان به پایان می رسید و نابود می شدند اما نابود نشدند و هنوز وجود دارند! جای جای خوشه کهکشانی کما حداقل ۸۵۴ عدد از این کهکشان های تاریک و کدر وجود دارد، شاید با جستجوی بیشتر تعدادشان به بیش از ۱۰۰۰ عدد هم برسد!

“جین کودا” اختر فیزیکدان از دانشگاه استونی بروک در نیویورک و گروه تحقیقاتی گزارش دادند، این کهکشان ها کم چگال و کم غلظت به نظر میرسد که بیشتر گاز تشکیل ستاره ای خود را از دست داده اند. همچنین این کهکشان‌ها بسیار پراکنده هستند و به نظر می‌رسد به وسیله نیرویی بسیار عظیم احاطه شده‌اند. وی افزود: ما بر این باوریم که چیزی نامرئی همچون ماده تاریک با نیرویی فوق‌العاده این کهکشان‌ها را احاطه کرده است، در ضمن ماده تاریک بیش از ۹۹ درصد از فضای کیهانی را فراگرفته است. این کهکشان‌ها با نام‌های مختلف DF20 و DF26 و… نامگذاری شده‌اند. جزئیات بیشتر این پژوهش در arxiv.org منتشر شده است.

ترجمه: سید محمد مهدی ارفعی/ سایت علمی بیگ بنگ

منابع: sciencedaily sciencenews

1. کامران گفت:

فوق العاده است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. ali گفت:

عالی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

3. علي محمد گفت:

واقعا باعث افتخاره مطالب روز دنیا به این سرعت ترجمه شده باارزوی بهروزی برای مترجم اقای سید محمد مهدی ارفعی وسایت بسیار اموزنده درود بر شما

4. رحمت گفت:

بینهایت زیبا و خواندنی

5. میترا گفت:

ممنون و به امید موفقیت های بیشتر برای شما!