بیگ بنگ: ماموریت کامل شد، دراگون با موفقیت به ایستگاه فضایی متصل شد و چهار فضانورد ماموریت کرو 7 وارد خانه‌ی جدید خود در ارتفاع 400 کیلومتری زمین شدند.

photo l

خدمه‌ی دراگون پیش از رسیدن به ایستگاه فضایی حدود ۲۰ بار به دور زمین ‌چرخیدند و توسط رانشگرهای سفینه، تغییر ارتفاع و تغییر جهت دادند تا در نهایت به ایستگاه فضایی متصل شدند. این اتصال پایان یک سفر 29 ساعته برای چهار مسافر این کپسول بود که در ساعات اولیه روز شنبه از سکوی پرتاب 39A ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا پرتاب شدند.

jKZyDmSdpshmqfTevxGB
عکس دراگون که از ایستگاه فضایی ثبت شده است

برای فضانوردانی که با فضاپیما راهی فضا می‌شوند فقط هشت دقیقه طول می‌کشد تا به فضا برسند، اما رسیدن آنها به ایستگاه فضایی به خاطر سرعت بالای این ایستگاه، مستلزم محاسبه‌ی دقیق است، زیرا فضاپیما بطور مستقیم به سوی ایستگاه فضایی حرکت نمی‌کند. در واقع تعقیب کردن ایستگاه فضایی و تغییر مدار می‌تواند گاهی دو روز هم طول بکشد.

blog crew portrait

در این سفر فضایی “یاسمین مقبلی” فضانورد و فرمانده ماموریت ناسا بود و همراهنش “آندریاس موگنسن” فضانورد و خلبان آژانس فضایی اروپا، ساتوشی فوروکاوا فضانورد سازمان هوافضای ژاپن و “کنستانتین بوریسوف” فضانورد سازمان فضایی فدرال روسیه بود. این اولین پرواز فضایی برای مقبلی و بوریسوف و دومین پرواز برای موگنسن و فوروکاوا می‌باشد.

fAUKAvBdNrqUgjprNqdb

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی تبار ناسا و فرمانده ماموریت در نخستین مصاحبه خود در ایستگاه فضایی گفت: « همانطور که می‌دانید ما مدتی است که دقیقاً برای همین لحظه تمرین کرده‌ایم تا به شما بپیوندیم و به کار شگفت انگیزی که در ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام شده، ادامه دهیم. می‌خواهم از همه‌ی تیم‌ها، اسپیس ایکس، ناسا، آژانس فضایی اروپا، روس کاسموس، هوا فضای ژاپن، هوا فضای کانادا، تشکر کنم که ما را برای این لحظه آماده کردند. فکر می‌کنم ما نماینده‌ی یک خدمه‌ی خوب برای آمدن به ایستگاه فضایی هستیم و می‌دانم که شما به تعداد زیادی از خدمه‌‌ها، آموزش داده‌اید، بنابراین امیدواریم به ما بیاموزید که چگونه کارها را کارآمد و مؤثر انجام دهیم. از اینکه به این تیم پیوستم، افتخار می‌کنم.»

ErkvUEypdGwrCLZNEN
عکس ایستگاه فضایی که از دراگون ثبت شده است

ایستگاه فضایی بین‌المللی نوعی آزمایشگاه علمی و مهندسی برای تحقیقات فضایی است و با سرعت ۲۷ هزار کیلومتر در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری به دور زمین می‌چرخد. این ایستگاه ۴۵۰ تن وزن دارد و ۳۸۸ متر مکعب فضای قابل سکونت برای کار، پژوهش و زندگی فضانوردان فراهم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه