بیگ بنگ: ضمن عرض معذرت از دکترهای سفر در زمان، ممکن است سفر در زمان به طور کلی غیر ممکن باشد، و نه فقط به خاطر اینکه ما تا به امروز ماشین زمان را اختراع نکرده ایم، بلکه شاید نشدنی باشد!

01 time travel machineبه گزارش بیگ بنگ، علت اینکه سفر در زمان بایستی ممکن باشد این است که به نظر می رسد قوانین فیزیک در بسیاری از موارد در فضا-زمان تقارن دارند، حتی در شکل هسته های اتمی. ولی یک هسته اتم گلابی شکل تازه کشف شده، ممکن است به معنای واقعی کلمه به آینده اشاره کند، و اینکه چرا آینده به جای این همه جهت دیگر همیشه رو به جلو حرکت می کند.

اینگونه فکر کنید: در فضا، غرب همیشه غرب است، ولی شما می توانید بچرخید تا به عنوان مثال غرب در پشت یا جلوی شما باشد. یک سوال دیرین این است که چرا ما نمی توانیم چنین کاری را با زمان نیز انجام دهیم؟ آیا محدودیت های زیست شناختی مقصرند؟ یا رژه رو به جلوی بی توقف جز ویژگی ِ جدا نشدنی جهان ماست؟ بی قرینگی این اتم تازه کشف شده می گوید که ممکن است فرض دوم درست باشد.

تصویری از هسته اتم گلابی شکل تازه کشف شده

بسیاری از قوانین فیزیک چیزی هستند که دانشمندان آن را “برگشت پذیری زمانی” می نامند، یعنی مهم نیست که آنها زمان را جلو یا عقب ببرند. در واقع این ایده که فضا-زمان متقارن است، همخوانی دارد. ولی در واقعیت، زمان متقارن نیست. زمان در جهت یک “پیکان زمانی” مجازی که آینده و بی نظمی را نشانه رفته، حرکت می کند.

بی نظمی نامتقارن است، طبیعت نشان داده است که فقط از نظم به سمت بی نظمی حرکت می کند و نه برعکس. (هر چند ممکن است جهانی که زمانش آینه زمان ماست اثر برعکس را ببیند، یعنی بدون توقف از بی نظمی به سوی نظم حرکت کند، و حتی شاید به بیگ بنگ برسد!) این هسته کوچک نامتقارن به چیزی اشاره می کند، و به نظر می رسد که جهت زمان باشد. “مارکوس شک” یکی از کاشفان این هسته اتم، به خبرگزاری BBC گفت که شکل اتم ها تعیین می کند که “ما همواره از گذشته به سوی حال سفر می کنیم.”

ترجمه: امیرحسین میرزاده/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: techinsider.io

1. اگر سفر در زمان امکان پذیر می بود همواره باید انسان هایی از زمان های مختلف را مشاهده می کردیم.درسته؟شایدم بشه و اونا یه چیزی بدونن که ما نمی دونیم.

2. زمان همان ساعتیست که به دیوار خانه شما میخ شده و هیچ وقت به عقب برنمیگردد بلکه همیشه رو به جلوست اما با ترفندهایی میتوانیم از این عقربه ها پیشی بگیریم و سریعتر عمل کنیم . مثال : من و دوستم فردا از تهران میخوایم بریم واشنگتن دی سی . با فاصله ۱۰۲۲۲٫۷ کیلومتر ، من در ۱۳ ساعت، ۱۱ دقیقه میتونم برسم اما برای دوستم تقریبا 10 روز یا 240 ساعت زمان خواهد برد ، چراکه من با یک هواپیمای بسیار معمولی و دوستم با یک ماشین سواری این سفر رو برنامه ریزی کرده ایم . پس به نظر شما من فردا در زمان سفر نمیکنم ؟ 9 روز بین من و دوستم اختلاف زمانی وجود دارد و بسیار جلوتر از دوستم به مقصد رسیده ام و به نوعی زمان رو برای خودم به جلو می برم .

3. این شماره موبایل من هستش که از طریق تلگرام میتونین با من تماس حاصل فرمایید دفعه قبلی شمارمو گذاشتم نمیدونستم نشون نمیده

الان فارسی نوشتم که ببینین

از راست به چپ

صفر – نه – سه – صفر – چهار – شش – هشت – نه – نه – هفت – هفت

4. سلام خدمت دوستان عزیز

بیشتر از ۷ سال هستش که درباره سفر در زمان و موضوعاتی دیگر نظیر بشقاب پرنده ها و مثلث برمودا تحقیق میکنم

نتیجه اینکه: بله سفر در زمان امکان پذیر هستش !

بطور خلاصه بگم :

انیشتین در نظریه نسبیت پس از توصیف ماهیت نیرویه گرانش به عنوان انحنایه فضا و زمان توسط جرم و انرژی نیز سعی داشت در تئوری به این راز پی ببره که چه ارتباطی بین نیرویه گرانشی ((جاذبه)) با سایر نیروها نظیر الکترو مغناطیس وجود داره ……

یعنی اینکه مثلا چطور میشه توسط نیروهایه الکترو مغناطیسی بر نیرویه گرانش غلبه کرد و یک سیستم ضد گرانشی ساخت و یا مثلا راهی برایه ایجاد یک تونل فضا زمانی برایه سفر در زمان ایجاد کرد ! …….

اما به هیچ وجه موفق نشد ……

و دلیل این موضوع این بود که ماهیت نیرویه گرانش به خوبی درک نشده بود !

و در نتیجه باعث انتقاداتی از جانب دیگر فیزیکدانها به شخص انیشتین مبنی بر ناتوانی نظریه نسبیت در توضیح گرانش شد !

آقایه انیشتین در پاسخ به فیزیک دان ها اینطوری یک جواب دندان شکن داد :

انیشتین :
    من در نظریه نسبی هیچ توصیفی از واقعیت فیزیکی نمیبینم ! ! …..بلکه نسبیت اساسا
    ارتباطی که ما بین دو یا چند دیدگاه از یک واقعیت مشترک وجود دارد را به ما نشان میدهد ! ! درست همانطور که ما امروزه به گرانش به عنوان انحنایه فضا و زمان نگاه میکنیم…. اما در آینده ممکن است درباره ماهیت گرانش به عنوان اثرات میدان هایی که در سراسر فضا وجود دارد نگریده شود ! ! .

بنابر اصل نسبیت خاص انیشتین قوانین فیزیک در همه جایه جهان یکسان هستند !
    و تنها تفاوت در دیدگاه هایه متفاوت هست که وجود دارد !

و به همین دلیل قوانین نظریه نسبیت بر مبنایه یک اصل برابری بنا شده و اعتقاد داره که ما نسبت به هر پدیده میتوانیم از دیدگاه هایه گوناگون به آن بنگریم بدون اینکه در اصل قضیه خطایی ایجاد شود !

البته به شرط اینکه درست بنگریم !

خب بگذریم …..

نتیجه تمام این حرفا این شد که به مدت یک قرن ما تنها درکی که از گرانش داشته باشیم این باشه که گرانش انحنایه فضا و زمان هستش …..

اما حالا بعد از یک قرن یکی دیگه از پیش بینی هایه انیشتین درست از آب در اومده !
    یعنی اینکه میشه به پدیده ها از دیدگاه هایه مختلف نگاه کرد بدون اینکه در اصل قضیه خطایی ایجاد بشه ! !

معادلات نظریه الکترومغناطیس ماکسول پیش بینی میکنه که میدان هایه الکترو مغناطیسی نه فقط به صورت ((عرضی ))بلکه به صورت ((طولی )) هم قابل تولید هستند ! !

۱ _ میدان هایه عرضی

۲ _ میدان هایه طولی

اما وجود نوع دوم این میدان ها یعنی نوع طولی برایه خود ماکسول هم باور نکردنی بود و اون رو فقط یک احتمال ریاضی میدونست نه یک واقعیت !

و در اینجا دو تا نکته جالب وجود داره اونم اینه که:

اولا انیشتین با تفکر عمیق رو نظریه الکترو مغناطیس ماکسول تونست به نظریه نسبیت دست پیدا کنه !

دوما در معادلات نظریه نسبیت امکان سفر در زمان پیش بینی شده بود و این برایه انیشتین باور نکردنی بود و سفر در زمان رو فقط یک احتمال ریاضی میدونست نه یک واقعیت !

و حال امروزه فیزیک دان ها پس از حدود یک قرن به این حقیقت پی پردند که ماهیت نیرویه گرانش علاوه بر اینکه انحنایه فضا و زمان هستش نیز بلکه یک موج الکترو مغناطیسی از ((نوع طولی)) نیز هست !

و این دقیقا یعنی همان دیدگاه نسبیت گرایی انیشتین !

بنا بر این همانطور که نظریه نسبیت به ما میگه برایه سفر در زمان باید فضا رو از نظر هندسی تغییر شکل داد تا راهی برایه سفر در زمان به یک بعد دیگه باز بشه

و از همین رو با تغییر دیدگاه نسبت به مفهوم گرانش به راحتی میشه فهمید:

اولا : اگه بخواهیم راهی برایه سفر در زمان در فضا باز کنیم باید بتونیم میدان هایه الکترومغناطیسی رو بصورت طولی تولید کنیم !

((یعنی دقیقا همان اتفاقی که در مناطقی بر رویه کره زمین مانند مثلث برمودا و مثلث اژدها می افتد و کشتی ها و هوا پیماها ناپدید میشوند بدون هیچ اثری و گذر زمان کند میشود و کشش گرانشی ایجاد میشود و دستگاه هایه الکترونیکی از کار می افتند ! ))
    یعنی یک میدان گردابی یا مارپیچی !

دوما : میدان الکترو مغناطیسی که به صورت طولی تولید شود نیز امواج الکترو مغناطیسی تولید میکند که آن هم طولی خواهند بود !
    یعنی با منتشر کردن امواج الکترومغناطیسی طولی هم میتوان بر گرانش اثر گذاشت و همچنین در زمان سفر کرد !

بنا بر این در یک توصیف کلی باید گفت میدان ها و امواج الکترو مغناطیسی طولی اساسا بر گرانش و فضا زمان اثر کاملا مستقیم میذارند

چون گرانش یا همان انحنایه فضا زمان در حقیقت خود موج طولی الکترومغناطیس هستش !

نتیجه کلی تر :
    گرانش و میدان هایه الکترو مغناطیس و امواج الکترومغناطیس و انرژی و جرم و بطور کلی تمامی نیرو ها چیزی نیستند جز خوده انحنایه فضا و زمان !
    که این موضوع در نظریه نسبیت پیش بینی شده است !

به همین دلیل انیشتین در اواخر عمر خود بخاطر نتیجه گیری هایه عجیب از نظریه نسبیت سعی داشت نظریه نسبیت را کامل تر کند و به یک تئوری همه چیز ((تئوری میدان واحد یا وحدت ))که بتواند روابطی بین تمامی نیروهایه طبیعت را در قالب یک نظریه کلی تر توضیح دهد نیز دست یابد …
    ولی موفق نشد…

خب

از وقتی با این موضع آشنا شدم که میدان هایه طولی الکترومغناطیسی وجود دارند نیز سعی کردم به دنبال درک این موضوع و پی بردن به راز تولید چنین میدان هایی باشم

تا کنون مرحله پیشرفت زیادی رو در این زمینه پشت سر گذاشتم و تقریبا در یک مدت ۲ ساله تونستم درکش کنم و در عمل تا حدودی زیادی پیش رفتم یعنی مهمترین قسمت تحقیقاتم در همین دوسال آخر اتفاق افتاده
    فقط کمی به گذاشتن وقت نیاز دارم تا دست به آزمایش بزنم
    چون بیشتر وقتمو در ابتدایه این قضیه باید اول صرف درک میدان هایه الکترو مغناطیسی میکردم

اما در خصوص تکنولوژی سفر در زمان باید یه نکته مهم رو خدمتتون عرض کنم

روش میدانی برایه سفر در زمان روش مناسبی نیست
    یعنی استفاده از خود میدان الکترومغناطیسی طولی برایه شکاف فضا و زمان روش به درد بخوری نیست

البته نه اینکه نشه با اون در زمان سفر کرد بلکه به این دلیل که با این روش درست مثل فیلم هایه علمی تخیلی ما عملا باید یک ماشین زمان بسازیم و در داخل اون وارد بشیم !

بنا بر این نمیشه یک ماشین زمان ساخت که بشه اون رو تو دستمون یا جیبمون با خودمون هر کجا دلمون میخواد ببریم و حمل کنیم
    به عبارتی روش میدانی تنها بدیش همینه ولی در عوض برایه ضد گرانش مناسبه !
    چون من خودم همیشه دوست داشتم یه ماشین زمان داشته باشم که بشه مثل یک گوشی موبایل اونو با خودم حمل کنم

و بلاخره بعد از سا لها دارم به رازش پی میبرم

بنا بر این نوع اصلی ماشین زمان که نه فقط میتونه مارو به گذشته و آینده ببره بلکه میشه با اون در فضا مسافتهایه کیهانی رو فقط در کسری از ثانیه طی کرد !

در حقیقت چیزی نیست جز نوعی انرژی برق ! !

که اولین بار بصورت کاملا تجربی و کاملا اتفاقی در سال ۱۸۹۵ میلادی توسط یک مهندس برق و مکانیک نابغه به نام نیکلاس تسلا ((مخترع صربستانی و کاشف جریان متناوب برق و رقیب توماس ادیسون )) کشف شد !

اما تسلا تا زمان مرگش راز این انرژی رو لو نداد تا بلا خره بعد از مرگش مقامات دولت آمریکا تمام دست نوشته ها و مقالاتش رو تصرف کردند واین راز از دسترس عموم به دور ماند .

این انرژی که دارایه یک درخشندگی خاص هستش و نور اون همانند وقتی که رعد و برق در آسمان زده میشه و به یک باره همه جا روشن میشه عمل میکنه اما هیچ آسیبی و یا شوکی مانند جریان برق به ما وارد نمیکنه چون اساسا نوع موج اون متفاوته !

خب بیشتر از این تا زمانی که خودم اینو کشفش نکنم هیچ توضیح اضافه تری نمیدم بهتون چون پررو میشین خخخخخ
    شوخی کردم خخخخ

من به شخصه با جدیت تمام قصد دارم این انرژی رو کشفش کنم چون اساسا زندگی بشر رو تغییر
    خواهد داد .
    و اصلا جدا از موضوع سفر در زمان همان طور که گفتم قابلیت تله پورت ((جابه جایی در فضایه غیر مادی)) کردنش رو به چشم خودم در بعضی از ویدیو هایه واقعی دیدم
    با وجود این انرژی که یک نوع انرژی برق هستش فقط با تخلیه اون میتونین در کسری از ثانیه به مسافرت در فضا و زمان بپردازین و به وسایل نقلیه ای مانند هواپیما و قطار و ماشین و موتور و فضا پیما نیازی نیست فقط کافیه تا یک بشمارین بعد غیب میشین از هر کجا که بخواین میتونین سر در بیارین و هیچ مانع دیواری هم معنی نداره ! !
    و بخاطر همین هستش که مقامات دولتی خیلی از کشور ها اجازه نمیدن چنین تکنولوژی به دست مردم بیفته
    چون اولا : ضرر مادی میکنند ! ((دیگه کسی پول مفت به خرید وسایل نقلیه و سوخت هایی مثل بنزین نمیده و شرکت هایه دولتی و سرمایه دار ها ضرر میکنند !
    دوما : امنیت جامعه به خطر میفته !
    البته اگه مردم جنبه داشته باشند هیچ خطری زندگی مردم رو تهدید نمیکنه

حال برایه نمونه اگه میخواین اون انرژی رو در یک ویدیو ببینین

پس اون ویدیو که درباره نجات موتور سوار توسط روح در سایت آپارات هستش رو دانلود کنین
    البته چند تا ویدیو دیگه هم داشتم که پاکشون کردم ولی اگه خوب تو سایت آپارات بگردین نمونه هایه کمیاب دیگه ای هم هستش
    مثلا غیب شدن بشقاب پرنده ها !
    چون بشقاب پرنده ها یا همون موجودات فضایی با همین تکنولوژی به کره زمین میان

اونا از چند کهکشان دور تر از ما فقط با یک تخلیه انرژی بلافاصله از هر کجایه جهان که بخوان سر در میارند و این هم یکی از دلایلی هستش که مقامات دولتی کشور هایه مختلف از جمله آمریکا اینقدر سعی در انکار موضوعاتی مانند بشقاب پرنده ها و سفر در زمان و مثلث برمودا دارند !

خب دوستان عزیز خسته نباشین سرتونو درد آوردم ببخشید ….. ولی خواستم یه توضیح جدید و تازه که در هیچ کجایه حتی مقالات اینترنتی انصافا تا این حد دقیق نه در سایت هایه ایرانی و نه خارجی وجود نداره بدم

هر سوالی درباره این موضوعات داشتین این شماره موبایل من رو در تلگرام جستجو کنین و از طریق تلگرام با من ارتباط برقرار کنین !

خوشحال میشم نظراتتونو بشنوم …..

شماره موبایل من برایه ارتباط از طریق تلگرام : […]

البته پیامک برایه برقراری ارتباط هم دادین اشکال نداره ولی پیامک وقت زیادی رو میگیره و نمیشه پاسخ داد به خاطر همین لطفا از طریق تلگرام تماس بگیرین ممنون
    ایمیل من که البته فقط برایه روز مبادا میذارمش : nesbiatchat@gmail.com

براتون آرزویه موفقیت میکنم در هر کجایه

این کره خاکی

توانا بود هر که دانا بود ز دانش دل پیر برنا بود

5. همونطور که توی عنوان مطلب هم گفته : یافته های دانشمندان سفر در زمان را غیر ممکن میکند!
    نگفته : دانشمندان دریافتند سفر در زمان غیر ممکن است

مشکل علم جدید همینه، وبنظرم برای همین نظریه ریسمان هنوز به نتیجه نرسیده. توی صد سال اخیر فیزیک برعکس شده
    چون اول میخوان با محاسبه و روی کاغذ همه چی رو بدست بیارن، بعد تصمیم می گیرن که چه چیزی رو باید توی طبیعت و آزمایشگاه مشاهده کنن یا نکنن…
    و خیلی از پدیده ها که هنوز امکان پیکربندی از نظر ریاضی رو ندارن نادیده گرفته میشن و میگن غیر ممکنه

1. زمان یه چیزیه که خود انسان به خاطر اینکه تو گذشته نمیتونست خیلی چیزارو درک کنه و اینکه اصطلاحا بهش نیاز داشته ساخته وگرنه واقعن بعیده چیزی که خود انسان ساخته واقعی باشه

1. با این وجود چرا چیزی که میتونه تغییر داشته باشه (اتساع زمان) و اثرات خودشو به جا بزاره(آزمایش دو شکافت) نباید وجود داشته باشه؟؟

6. من هم شخصا سفرزمان به آينده رو قبول دارم.ازنظر فيزيكدانان،وقتيكه بتونيم ماشين فضايي رو بسازيم كه حداقل به سرعت نور برسه،ميتونيم به آينده سفر كنيم.
    براساس قانون نسبيت انيشتين،هرقدر كه سرعت رو به افزايش بره،جرم اون شئ ميره بالاتر و هرقدرهم كه جرم بره بالاتر،زمان آهسته تر ميشه.براي مثال اكه بتونيم به 98‎%‎ سرعت نور در فضا برسيم،براي ما در اون ماشين فضايي دو روز كذشته.اما براي اشخاصي كه توي كره زمين هستن،150 سال كذشته.
    باتشكر

7. خواهش می کنیم D:
    اما خالی از شوخی،
    1-با فرض اثبات شدن این مقاله تنها سفر به گذشته ناممکن میشه و نه سفر به آینده
    2- احتمالا یافته ها در مکانیک کلاسیک و نه کوانتومی صادق خواهند بود.
    (جا به جایی علیت و دیگرپدیده های تجربی رو به یاد بیارید.)
    3- طبیعت از بی نظمی هم به سمت نظم حرکت می کند، اما به طور کلی به سمت بی نظمی میره. فتوسنتز گیاهان مثالی برای بی نظمی به نظم هست. یا یخ زدن آب! آنتروپی آب کم میشه مگه نه؟ پس استثنا هایی نیز وجود داره.
    4-به طور نرمال جهان به سمت آینده میره، ولی آیا ثابت شدن این که کلا سفر به گذشته ناممکنه، ردی بر نظریه نسبیت عام اینیشتین نیست که این رو پیشبینی میکنه که زمان و فضا می تونن در حدی خم بشن که گذشته و آینده جا به جا بشه؟ یا نظریه نسبیت عام هم یک جور استثنا برای این قضیه محسوب میشه؟