یک شب پرتحرک با تلسکوپ های ماژلان+ویدئو

بیگ بنگ: آسمان شب همیشه در حال تغییر است. در اینجا تغییراتی را مشاهده می کنید که ظرف ۶ ساعت در اواخر ژوئن سال ۲۰۱۴ در پس ِ تلسکوپ های دوگانه ی ۶٫۵ متری ماژلان در رصدخانه ی لاس کمپاناس واقع در شیلی رخ داده اند.

درخشش قرمز رنگ اولیه در افق در واقع روشنایی است که در هنگام غروب به علت تابش آفتاب به جو زمین پدید می آید، یعنی خنک شدگی خفیف هوای سطح بالا در اثر انتشار رنگ های خاص نور. رشته هایی از روشنایی حاصل از غروب آفتاب نیز در ویدیوی تایم لپس قابل مشاهده است. در ساعات اولیۀ شب، نور چراغ جلوی خودروها برای مسافت طولانی باقی می ماند. ماهواره ها با دور زدن زمین به سرعت عبور می کنند و نور خورشید را منعکس می نمایند. یک ابر طولانی و باریک به آرامی از بالا عبور می کند.

همچنین ابر ماژلانی بزرگ در سمت راست بالا می آید، در حالی که رشتۀ مرکزی و گسترده ی کهکشان راه شیری مان قوس پیدا کرده و در هنگام چرخش زمین نقش محور را ایفا می کند. همانطور که شب پیش می رود، تلسکوپ های ماژلان می چرخند و به محض مشاهدۀ تکه های از پیش تعیین شدۀ آسمان شب به آنها خیره می شوند. هر شب، هر آسمان به طور متفاوتی تغییر پیدا می کند، اگرچه پدیده ها معمولا یکسان هستند.