بیگ بنگ: ناسا به شرکت اسپیس ایکس ۱۷۸ میلیون دلار پرداخت می‌کند تا در اکتبر ۲۰۲۴ فضاپیمای کلیپر را به مقصد «اروپا» قمر یخی مشتری پرتاب کند.

pia large

به گزارش بیگ بنگ، فضاپیمای کلیپر که ارزشی حدود ۴.۲۵ میلیارد دلار دارد با موشک فالکون هوی به فضا پرتاب می‌شود و در سال ۲۰۳۰ به مدار اروپا می‌رسد. این فضاپیما ۴۵ بار در اطراف این قمر پرواز می‌کند تا احتمال پشتیبانی این قمر از حیات را بررسی نماید.

fnfyEcDwVJWCopNKYcbپیش از این قرار بود از «سامانه پرتاب فضایی» متعلق به ناسا برای ارسال فضاپیمای کلیپر استفاده شود، اما تاخیر در ساخت آن و همچنین افزایش هزینه‌ها باعث شد تا ناسا به دنبال گزینه جایگزین باشد. فضاپیمای اروپا کلیپر در کنار فعالیت‌های خود به بررسی اقیانوس و یخ‌های این قمر می‌پردازد و به دنبال مکانی مناسب برای فرود سطح‌نشین ناسا بر روی این قمر در آینده می‌گردد.

اروپا نام یکی از قمرهای سیارهٔ مشتری است و در سال ۱۶۱۰ میلادی توسط گالیله کشف شد. اروپا میزبان یک اقیانوس مایع در زیر پوسته‌ یخی‌اش می‌باشد که این موضوع آنرا به یکی از اهداف مهم در جستجوی جهان‌های قابل‌زیست دور از زمین تبدیل کرده است، به همین منظور ناسا قصد دارد ماموریت اکتشافی را به مقصد این قمر انجام دهد، تا به راز آبفشان‌ها و حرکات زمین شناختی این قمر اسرارآمیز هر چه بیشتر پی ببرد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.