بیگ بنگ: مهندسان ناسا با موفقیت هر دو پنل جانبی در دو طرف آینه اصلی را باز کردند. این آینه‌ها در جای خود قفل شدند تا به حساسیت مورد نظر برسند.
webb illustration
با باز شدن پنل‌های کناری آینه اصلی، تمام مراحل پیش‌بینی شده “جیمز وب” برای باز شدن این تلسکوپ با موفقیت انجام شد. “بیل نلسون”، رئیس ناسا در توییتی نوشت: امروز، ناسا به نقطه عطف دیگری در مهندسی دست یافت که ساخت آن دهه‌ها طول انجامید. اگرچه این سفر هنوز تکمیل نشده است اما من به تیم “وب” می‌پیوندم و نفس راحتی می‌کشم و پیشرفت‌های آینده را تصور می‌کنم که الهام‌بخش جهان هستند.

آینه‌ی اصلی وب از ۱۸ آینه کوچک شش ضلعی تشکیل شده، هر یک از این آینه‌ها قطری ۱.۳۲ متر و وزنی حدود ۲۰ کیلوگرم دارند. بنابراین قطر کلی آینه اصلی جیمز وب ۶.۵ متر است. هریک از آینه‌های تلسکوپ با لایه‌ی نازکی از طلا به اندازۀ میکروسکوپ پوشیده شده‌اند که آنها را برای بازتاب نور فروسرخ بهینه‌سازی می‌کند.

NASAs Webb Space Telescopeبه گفته ناسا تلسکوپ جیمز وب تاکنون ۵۰ رویداد تنظیم از جمله ۱۷۸ مکانیسم آزادسازی را با موفقیت انجام داد. پس از استقرار جیمز وب در نقطه لاگرانژ ۲ که یک و نیم میلیون کیلومتر از زمین فاصله دارد. مرحلۀ طولانی بعدی راه‌اندازی و نصب همه‌ی تجهیزات جیمز وب است که حدود ۶ ماه به طول می‌انجامد و پس از آن باید منتظر دریافت اولین داده‌های آن باشیم.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: space.com , NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

5 دیدگاه

  1. این بهترین خبر بود … دست مریزاد مهندسان و دانشمندان