بیگ بنگ: ما از طرفداران بزرگ ناسا و کارهای خارق العاده‌ای که انجام می دهند، هستیم. اما در سال های اخیر، تیم مطبوعاتی آنها با انتشار خبرهایی در کنفرانس‌های خبری در صدد جلب توجه عموم و علاقمندان بوده است. اگرچه این شیوه اعلام خبر خیلی جذاب و باکلاس به نظر می‌رسد، این یک عوارض جانبی ناخواسته هم به همراه دارد زیرا همه مجبور می شوند همان خبر را دو بار منتشر کنند.

به گزارش بیگ بنگ، ما هم کم‌کم با این قضیه کنار می آییم چون هیچ وقت خبری مبنی بر کشف موجودات فضایی اعلام نمی شود. بدتر اینکه، آنها همیشه یک درپوش سِفت بر روی یافته‌ها می گذارند و حتی به ما اجازه خواندن مطالعه‌شان را نمی دهند تا یک مقاله خوب از آن مطالعه در اختیار علاقمندان قرار دهیم. شاید تا الان شنیده اید که عملیات خارق العاده شکارچی سیاره فراخورشیدی «کپلر» ناسا با محققان یادگیری ماشینی گوگل وارد همکاری شده و چیز فوق‌العاده‌ای را یافته است. در روز 14 دسامبر 2017 خواهیم فهمید که ناسا چه خبری را برایمان آماده کرده است و گفته می‌شود که انتشار این خبر حتی یک لحظه زودتر از موعد اعلام شده اتفاق نخواهد افتاد. گرچه این کار جنجال‌های زیادی در میان علاقمندان علوم فضایی به وجود آورده است، اما انتظار نداریم که مربوط به موجودات فضایی باشد.

البته این موجب نشده است که عناوین خبری آنلاین با محوریت موجودات فضایی در اینترنت منتشر نشود؛ گویی آخرین بار درس عبرت نگرفتند که خبری در رابطه با موجودات فضایی به دستشان نرسید. خب با این شرایط، ما هم در زیر گزینه های احتمالی را بررسی می کنیم که جهانیان در روز پنج‌شنبه متوجه آن خواهند شد. در این راستا، قوه تخیل‌مان را به کار انداخته‌ایم و به مواردی احتمالی زیر رسیدیم:

1-ستاره تَبی (Tabby) را واقعا یک اَبَرسازه فضایی احاطه کرده است. ستاره KIC 8462852 به عنوان یک اَبَرسازه فضایی از زمان کشف آن در سال 2015، یکی از کانون‌های اصلی برای گمانه‌زنی‌های علمی و وجود موجودات بیگانه بوده است و شاید خبر روز پنج‌شنبه مربوط به این ستاره باشد.

2-ناسا موجودات فضایی را کشف کرد، پیامی به آنها فرستاد. آنها پیام را دیده‌اند، اما هنوز پاسخی از جانب شان به دست ما نرسیده است. و این توضیح می‌دهد که چرا هیچ اخترزیست‌شناسی در تیم وجود ندارد.

3-کپلر یک سیاره فراخورشیدی در منطقه گلدیلاکس(کمربند حیات) یک ستاره کوتوله سرخ پیدا کرده است.

4-هوش مصنوعی گوگل با استفاده از داده های کپلر به این نتیجه رسیده که ما همگی در جهانی مرمرشکل زندگی می کنیم؛ به مانند سکانس پایانی فیلم «مردان سیاهپوش». ببخشید که آخر فیلم را برایتان اسپویل کردیم، اما این فیلم در سال 1997 اکران شد؛ پس وقت زیادی برای تماشای آن داشته‌اید.

5-دونالد ترامپ در طی اعلامیه‌ای خواهد گفت که برای همه 2337 سیاره فراخورشیدی که کپلر تاکنون یافته است، اعلان جنگ می‌کند. شاید به جای ساخت دیوار در اطراف مکزیک، ساخت دیواری در اطراف زمین امری ضروری باشد.

6-کپلر با رصد دورترین بخش جهان، متوجه تلسکوپ دیگری شده است که ما را زیر نظر دارد! ناسا هنوز در خصوص راهکارهای بعدی تصمیم نگرفته و منتظر ایده‌های عموم مردم برای تصمیم‌گیری خواهد ماند. زیرا مردم در این زمینه عملکرد موفقی دارند.

7-ناسا دریافت که کاسینی نمُرده است. حدس بزنید چه شده! این کاوشگر فضایی واقعا از دست ما عصبانی شده است.

8- ناسا سیاره‌ای را کشف کرده که از اتمسفر مناسبی برای پشتیبانی از حیات برخوردار می‌باشد.

9-پلوتو از بی اعتنایی ما به ستوه آمده است. شاید ما باید آن را به عنوان یکی از سیاره‌های منظومه‌شمسی به رسمیت می شناختیم.

10-به پاس دقت بالای گوگل، کپلر واقعا «سیاره نیبیرو» را پیدا کرده است. افراد منزجر و شکاک باید حالا همگی متاسف باشند زیرا پیشگویی در راه است.

11- موجودات فضایی را یافته‌ایم.

¯\_(ツ)_/¯

اگر واقعا درباره اکتشاف ماموریت کپلر کنجکاو هستید، ما جزئیاتی را در این رابطه برایتان فراهم کردیم.

ترجمه: منصور نقی لو/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: sciencealert.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

8 دیدگاه

  1. درود
    به نظر من خبر مهم احتمال وجود حیات در ماههای مشتری و یا زحل میباشد….

  2. کاملا واضحه که هر کشف ناسا هرچیزی باشه اپسیلونی در زندگی ما تاثیر نخواهد گذاشت
    اینم یه کشف مثل قبلیا

    1. شاید این اپسیلون که میگین روزی مثل تاثیر کریستف کلمب بر بومیان آمریکا روی ما اثر بگذاره!
      و کشف موجودات فضایی همه ی ما رو درگیر می کنه

  3. جالب اینجاس که ممکنه سیاره ای واسه حیات جدید ام کشف کرده باشن و یا ردپای موجودات بیگانه هم دیده باشند . ولی بعد ی مدت کوتاه یا کمی طولانی بگن که خوب باتوجه به ازمایش های ما اون سیاره مانند زمین نیست و نمیشه توش حیات باشه یا مثلا اون رد پا یا دلیلی که واسه موجودات بیگانه بوده دلیش یه چیز دیگه بوده … در هر صورت به نظر من اگه هر خبری هم دادن خیلی خوشحال نشید زیرا این خبر ها برای اثبات شدنش و نقض نشدنش باید مدت های کوتاه یا اندکی طولانی بگذره تا صحت ان تایید شود بعدش ممکنه کلا اون خبر نقض شه و دلیلش یه چیز دیگه بوده یا همین طور چیز های دیگه …

  4. امیدوارم یه حرف ارزشمند تو چنته داشته باشن.همه نگاه هارو ب خودشون جلب کردن.

  5. ابتدای مطلب جز حقیقت چیز دیگری نیست.
    موارد احتمالی هم به عنوان جهت تمسخر برای حقیقت اول مطلب جالب بود.
    ترجمه این مقاله هم به جا بود، چون هر از گاهی اینچنین مطالبی هم لازمه.
    تشکر