بیگ بنگ: چند وقت پیش سه بخش نخست فرضیه رویداد را به نام (گ چ پ ژ) منتشر کردیم. بعد از آن وقفه‌ای ایجاد شد. در این فرصت کتاب به زبان انگلیسی ترجمه و متن آن در برلین ثبت بین‌المللی شد. در حال حاضر چندین مقاله برای همایش‌های خارج از کشور ارسال شده است. همچنین با پژوهشکده فیزیک پژوهشگاه دانش‌های بنیادین همکاری‌هایی برای بررسی حرفه‌ای فرضیه آغاز شد.

theoretical and computational physicsاز آنجا که این فرضیه بر مبنای تعریف هندسی اطلاعات است، دیدگاه سراسر متفاوتی را نسبت به علم فیزیک ارائه میدهد. از این‌رو نیازمند ذهن‌های جوان و پویایی است که هنوز در چارچوب گرفتار نشده باشند. از این رو برای آشنایی با مفاهیم بنیادین فرضیه تعدادی ویدیو (به دو زبان انگلیسی و فارسی) ساخته شده که خواننده بتواند راحت‌تر با آن ارتباط برقرار کند.

بعد از یک دوره آشنایی اولیه با ساختار هندسه چهار بعدی اطلاعات، زمینه برای ارائه محاسبات دقیق فراهم می شود. محاسباتی گسترده که به نتایج متنوعی در حوزه دانسته‌ها و ندانسته‌های فیزیک امروز منجر می شود. از جمله این دستاوردها میتوان به اینها اشاره کرد:

مفاهیم نسبیت خاص و عام، مفاهیم کوانتومی از جمله معادله شرودینگر، اصل عدم قطعیت هایزنبرگ، مسئله دوشکاف، نیروی کازیمیر و… مفاهیم کیهانی مانند منشاء تابش پس زمینه کیهانی، منشاء ثابت هابل، مساله ماده تاریک، انرژی تاریک، آنتروپی سیاهچاله، مساله انواع گلوئونها و ابعاد فراکتالی رویداد… اندازه گیری‌هایی مانند شعاع پروتون(و مساله معروف به شعاع پروتون)، شعاع هیدروژن، شعاع جهان، ضریب ساختار ریز آلفا، دمای خلا، فرکانس تابش پس زمینه کیهانی، ثابت هابل و…

در پایان خواهیم دید که ما چگونه در جهانی زیست می کنیم که بر اساس اطلاعات و آگاهی بنا شده است. جهانی که مانند آنچه فیثاغورثیان و برخی نظریات مدرن اشاره دارند، بر اساس ریاضیات بنا شده است. خواهیم دید که چگونه ساختار هستی بر مبنای چهار عدد بنیادین است:
_1، عدد اویلر e ، عدد موهومی i , و عدد پی.

همچنین در فصل “کامپیوتر جهانی”، چهاچوبی بیان می شود که ناظر در آن نقش پردازشگر رویداد را ایفا می کند. مخاطب خاص این فرضیه دانشجویان و تحصیل‌کرده‌های فیزیک و رشته‌های وابسته خواهند بود. همچنین خواننده علاقمند با حداقل آشنایی با مفاهیم و معادلات فیزیک می تواند آنرا به راحتی دنبال کند.

مشاهده ویدئوهای فارسی

ویدئوی اول:

ویدئوی دوم:

ویدئوی سوم:

ویدئوی چهارم:

ویدئوی پنجم:

مشاهده ویدئوهای انگلیسی

ویدئوی اول:

ویدئوی دوم:

ویدئوی سوم:

ویدئوی چهارم:

ویدئوی پنجم:

سایت علمی بیگ بنگ: bigbangpage.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

11 دیدگاه

  1. سلام جناب دکترشهابی
    به جنابعالی پیشنهادمی کنم کتابهای جناب دکتردینانی(استادفلسفه) را مطالعه بفرمایید.خیلی به شما کمک خواهد کرد.
    موفق باشید..

  2. با سلام و تشکر از زحمات شما
    صفحه اینستاگرامی که معرفی شده ظاهرا وجود نداره @eventthorem

  3. وقت بخیر
    در بیان اندیشمندان فلسفی به موضوع رویداد که شما فرمودید، بعنوان پدیدارشناسی نام برده شده که اون هم دریافت کاربردی اطلاعات توسط ساختار زنده انسانی است؛ بنظرم در اینخصوص، جدا شدن از پدیدارها ممکن نیست و هرآنچه که بیشتر و بیشتر بخواهیم نوع دریافت ارتباطات اجزای هستی را جدای از اندیشه انسانی بفهمیم درواقع بصورت معکوس درحال غرق شدن در همین نگاه انسانیمان هستیم؛ درخصوص رسیدن از حرکت به تفاسیر دارای ثبات در بعدهای کمتر نیز، بهترین نوع بیان توسط برایان کاکس در کتاب چرا E=mc2 بیان شد که روابط نسبیت انیشتین را با بردن به فضای مکان-زمان مطلق (به اصطلاح)، باعث تصویرسازی یک رویداد با مبدا و مقصد مکانی زمانی، به یک پاره خط در بستر فضا-زمان شد؛ تحلیل های شما و نوع دیدتان بسیار مدرن و هوشمندانه ست ولی امیدوارم به سمت دیدگاههای دایره وار و بدون نتیجه فلسفی سوق پیدا نکند. به امید تکامل دانش و تجربه بشری خصوصاً ایرانی های متفکر.

    1. سلام.ممنونم از توضیحات آموزنده شما.مطمئن باشید روش فلسفی منجر به معادلات و تفسیر ریاضی و فیزیکی میشود

  4. سلام باتشکر ازشما ولی این نظریه چه کمکی میتواند بکند اول پرسش هایی چون ماده تاریک نسبیت و… آمد ولی کاربردش رامن نفهمیدم لطفا بیشتر توضیح دهید

    1. این کتاب در بیش از ۴۰۰ صفحه تهیه شده.کاربردهای این فرضیه در همه زمینه های فیزیک هست. مهمترینها در زمینه کیهان شناختی و کوانتوم ،پاسخ به اسراری چون تناقض نسبیت و کوانتوم و منشا کیهان و ساختار آن و مهمتر از همه منشا ثابتهای فیزیکی هست.چیزی که تا الان باید بصورت دستی در مدلهای استاندارد وارد میشد، همچنین بنیانی برای نرم افزار و سخت افزار کامپیوتر کوانتومی بنا میشود. کاربردهای این فرضیه حتی تا اندیشیدن در مورد جهانهای موازی و امکان سفر در زمان هم پیش میرود.

  5. جای تقدیر و تشکر بسیار داره از دکتر شهابی عزیز.
    امیدورام که در این راه بهترین نتیجه هارو کسب کنید.
    همیشه با خودم فکر میکردم که ما انسانها با حواس پنج گانه خودمون دنیارو درک نمی کنیم فقط رویدادهارو دنبال می کنیم و اثر زمان رو در غالب تغییر این رویدادها حس میکنیم.امروز هم که تو نظریه شما این تعریف رو خوندم ایمانم به نظریه شما بیشتر شد.
    بازم ممنون از شما.
    ممنون از تیم خوب بیگ بنگ.
    یاعلی موفق باشید.

    1. ممنونم از شما دوست عزیز.با معرفی این فرضیه به دوستان و تحصیلکردگان فیزیک و ریاضی ما را یاری کنید