بیگ بنگ: خورشید مصنوعی چین برای مدت ۲۰ ثانیه موفق به حفظ دمای ۱۶۰ میلیون درجه سانتیگراد شد. این دما تقریبا 10 برابر داغ‌تر از هسته خورشید است.

Fusion Reactor Tokamak xبه گزارش بیگ بنگ، سال گذشته نیز چین دمای ۱۰۰ میلیون درجه سانتیگراد را در مدت ۲۰ ثانیه حفظ کرده بود. این آزمایش به این معنی است که دانشمندان چینی موفق شدند درجه حرارت بسیار زیاد را به میزان پنج برابر بیشتر از آزمایشات قبلی حفظ کنند.

برای اینکه بتوان همجوشی هسته‌ای، مشابه آنچه در خورشید رخ می‌دهد، را روی زمین شبیه‌سازی کرد ایزوتوپ‌های هیدروژن درون دستگاه توکامک یا خورشید مصنوعی قرار می‌گیرند تا در شرایط پلاسما، یون‌ها و الکترون‌ها از هم جدا شوند و یون‌ها در دمای بالا نگهداری شوند. در جریان همجوشی، هیچ گاز گلخانه‌ای منتشر نمی‌شود و بدون آلوده‌سازی محیط زیست می‌توان به انرژی پاک و قابل دسترس دست یافت.

ddddacfeadدر یک توکامک، سیم‌های میدان مغناطیسی، ذرات پلاسما را به دام می‌اندازند تا شرایط لازم برای همجوشی مهیا شود. در واقع درجه حرارت پلاسما به حدی بالاست که هیچ ماده جامدی نمی‌تواند آن را تحمل کند، در نتیجه دانشمندان از میدان‌های مغناطیسی برای توان کنترل قدرت همجوشی استفاده می‌کنند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencealert.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. با تشکر از جناب آقای الله وردی .
    یک سوال داشتم :
    این نظریه که میگه فضا زمان حاصل اطلاعات هست در بین
    فیزیکدانان ، معتبر تر هست یا نظریه ابر ریسمان ؟؟؟
    و ضمنا دوست دارم نظر شخصی خودتون هم بدونم ؟؟؟
    با تشکر از سایت فوق‌العاده بیگ بنگ .