پیچیدگی مشتری

بیگ بنگ: مشتری چقدر پیچیده است؟ ماموریت جونو ناسا کشف کرده که این غول گازی پیچیده‌تر از آن چیزی است که انتظار می رفت. میدان مغناطیسی مشتری با میدان دوقطبی سادۀ زمین خیلی متفاوت است و نشان می دهد چند قطب درون یک شبکۀ پیچیده نهفته شده‌اند که در شمال، پیچیده‌تر از جنوب ِ سیاره است.

همچنین، اندازه‌گیری‌های رادیویی جونو ساختار زیرین ابر فوقانی در عمقی برابر صدها کیلومتر را نشان می دهد. این پیچیدگی مشتری که بتازگی کشف شده در ابرهای جنوبی نیز مشاهده شده است. در اینجا، مناطقی که به دور سیاره گردش می کنند و کمربندهایی که در نزدیکی خط استوا انباشته شده‌اند در یک بخار بدبوی پیچیده از چرخش‌های طوفانی گیر می افتند. فضاپیمای جونو همچنان به گردش خود در مدار بیضوی ادامه می دهد و هر ۵۳ روز یکبار از نزدیکی این سیارۀ غول‌پیکر عبور می کند و هربار بخش متفاوتی را کاوش می کند.