بیگ بنگ: آیا می‌دانستید شهاب‌ها رنگارنگ هستند؟ در حالی که چشم انسان قادر به تشخیص بسیاری از رنگ‌ها نیست، دوربین‌‌ها اغلب می‌توانند رنگ‌ها را تشخیص دهند.

MeteorStreak Kuszajدر این تصویر یک بارش شهابی ربعی (بارش شهابی در ژانویه که فقط طی شش ساعت به اوج می‌رسد) را مشاهده می‌کنید که اوایل همین ماه بر فراز میزوری در ایالات متحده آمریکا تصویربرداری شده است؛ این بارش شهابی نه تنها به طور تأثیرگذاری روشن و درخشان بوده، بلکه رنگارنگ نیز بوده است. این بارش تابناک که احتمالاً از سیارک 2003 EH1 ناشی شده، مسیر موربی را به سوی جو زمین در پیش گرفت.

رنگ‌ها در شهاب‌ها معمولاً از عناصر یونیزه ناشی می‌شوند؛ مثلاً رنگ سبز-آبی معمولاً از تابش منیزیم، رنگ بنفش از تابش کلسیم و رنگ سبز از درخشش نیکل ناشی می‌شوند. هرچند، رنگ قرمز معمولاً از نیتروژن و اکسیژنِ پرانرژی در جو زمین نشأت می‌گیرند. این بارش شهابی درخشان به شکل یک فلش نور بود – کمتر از یک ثانیه طول کشید – اما یک ردِ یونیزاسیون بادی از خود به جا گذاشت که به مدت چند دقیقه قابل رویت بود.