بیگ بنگ: “مشعل سریلیا”(Cerealia Facula) که درخشان‌ترین نقطه بر روی سرس نیز نامیده می شود در این نمای کلوزآپ حیرت‌انگیز نمایش داده شده است. داده‌های تصویری با قدرت تفکیک بالا توسط فضاپیمای سپیده‌دم ناسا گزارش شدند.

CerealiaFaculaPIAفضاپیمای سپیده‌دم در یک مدار حلقه‌ای از ارتفاع 34 کیلومتری بالای سطح سیارۀ کوتوله سرس این عکس را ثبت کرده است. این منطقه حدود 15 کیلومتر وسعت دارد که در مرکز دهانۀ اوکاتور به قطر 90 کیلومتر واقع شده است. مشعل سریلیا نیز مثل نقاط درخشان دیگر(faculae) در سرس، یخی نیست اما یک بقایای نمکی با یک قابلیت انعکاس شبیه برف کثیف است. تصور می شود که این بقایا غالبأ شامل سدیم کربنات و آمونیوم کلرید از منبع آب شور درون یا در زیر پوستۀ سیاره کوتوله باشد. فضاپیمای سپیده‌دم با استفاده از نیروی یونی در یک مأموریت 11 ساله قبل از سفر به مدار سرس، سیارک کمربند اصلی یعنی وستا را کاوش کرد. اما انتظار می رود بین آگوست و اکتبر 2018، سوختِ تراسترهای هیدرازین این فضاپیمای بین سیاره‌ای در نهایت تمام شود و در کنترل مسیر، قدرت و توانایی ارتباط با زمین را از دست بدهد. در ضمن، فضاپیمای سپیده‌دم همچنان سرس را با جزئیات بی سابقه‌ای بررسی می کند و در نهایت در مدارش به دور این جهان کوچک بازنشسته می شود.