بیگ بنگ: آیا این صورت فلکی را تشخیص می‌دهید؟ با عبور از ارتفاعات بوهمیان مرکزی در جمهوری چک، می‌توانید شکارچی را مشاهده کنید. شکارچی یکی از قابل تشخیص‌ترین گروه‌های ستاره‌ای در آسمان و شمایلی آشنا برای انسان به مدت بیش از ۳۰ هزار سال است.

OrionOverCzech Bauerاین صورت فلکی در طی این ۳۰ هزار سال تقریبا به یک شکل بوده و باید طی هزاران سال آینده نیز همچنان یکسان به نظر برسد. شکارچی برجستۀ امسال هنگام غروب در اعماق آسمان دیده می‌شود و یک نشانه از زمستان در نیمکره شمالی زمین و تابستان در نمیکرۀ جنوبی می‌باشد. این عکس زیبا یک کامپوزیت شامل بیش از ۳۰ تصویر است که از یک مکان مشخص و در یک شب در ماه گذشته گرفته شده است.

OrionOverCzech Bauer annotated در پایین و سمت چپِ کمربند سه ستاره‌ای شکارچی، در این سحابی دیده‌ می‌شود، در حالیکه چهار عدد از درخشان‌ترین ستارگان در اطراف ِ کمربند در جهت حرکت عقربه‌های ساعت عبارتند از: شباهنگ (در سمت چپ به رنگ آبی)، ابط الجوزا یا آلفای شکارچی در بالا به رنگ نارنجی، که به طرز عجیبی کم نور شده، دبران (سمت راست) و بتا شکارچی (در پایین). در هفته‌های آتی، این صورت فلکی زودتر غروب می‌کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.