بیگ بنگ: گروه ماموریت «اسیریس-رکس» ناسا توانستند، آخرین نمونه‌های باقی‌مانده سیارک «بنو» را به نمایش بگذارند. بخشی از نمونه‌ها به دلیل گیر کردن بست‌ها چند ماهی قابل دسترسی نبودند، اما با تلاش محققان قابل دسترس شدند.

osiris rexnasafragdiefuzo

به گزارش بیگ بنگ، آخرین بخش از مواد سیارکی جمع‌آوری‌شده توسط فضاپیمای «اسیریس-رکس» نشان داد، فضاپیمای ناسا توانست دو برابر میزانی که قرار بود نمونه از سیارک «بنو» بیاورد، جمع‌آوری کرده است.

شما ذراتی از یک جرم سیارکی را می‌بینید که میلیون‌ها کیلومتر از زمین فاصله دارد و بیش از چهار میلیارد سال قدمت دارد. هر ذره می‌تواند حاوی دانشی باشد که به ما کمک می‌کند تا از اسرار چگونگی شکل‌گیری منظومه شمسی رمزگشایی کنیم.

O REx PE K

از کربن گرفته تا اسیدهای آمینه و حتی مواد معدنی رسی حاوی آب، این تازه شروعی برای مطالعات دانشمندان در مورد سیارک بنو است. تیم ناسا اعلام کرد وزن نمونه‌های جمع‌آوری شده از سیارک بنو در مجموع به ۱۲۱.۶ گرم رسید. ناسا حداقل ۷۰ درصد از نمونه را در مرکز فضایی جانسون برای تحقیقات بیشتر توسط دانشمندان سراسر جهان و نسل‌های آینده حفظ خواهد کرد.

مواد بنو در ظروف ذخیره خواهند شد و برای مطالعه در اختیار پژوهشگران قرار خواهند گرفت. به عنوان بخشی از ماموریت اسیریس-رکس، گروهی شامل بیش از ۲۰۰ دانشمند در سراسر جهان به بررسی ویژگی‌های سنگ خواهند پرداخت که از جمله آنها پژوهشگران بسیاری از موسسات آمریکا، شرکای ناسا، «آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن» و «آژانس فضایی کانادا» هستند.

jsce x

نمونه‌های سیاه و غنی از کربن نخستین نمونه‌ای است که تا به حال از یک سیارک توسط ناسا جمع‌آوری شده و در یک آزمایشگاه ویژه در مرکز فضایی جانسون هیوستون نگهداری می‌شوند تا مراحل آزمایش و بررسی را پشت سر بگذارند. گروه ماموریت در اواخر بهار، یک کاتالوگ را از نمونه‌های اسیریس-رکس منتشر خواهند کرد تا در دسترس جامعه علمی جهان قرار بگیرند.

bennu beauty.width

سیارک بنو یک سیارک غنی از کربن است که حدود ۴.۵ میلیارد سال پیش زمانی که منظومه شمسی هنوز جوان بوده شکل گرفته است. به گفته‌ی دانشمندان، سیارک بنو احتمالا حاوی ترکیبات آلی مانند کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن است که می‌تواند سرنخ‌هایی از نحوه‌ی آغاز حیات در زمین ارائه دهد.