بیگ بنگ: “ایلان ماسک” رئیس شرکت فضایی خصوصی “اسپیس‌ایکس” که امروز نقش مهمی در صنعت فضایی دنیا دارد در تازه‌ترین گفته‌های خود ادعا کرد که برای ساختن یک شهر پایدار روی سطح مریخ به ۱۰۰۰ موشک “استارشیپ” و ۲۰ سال زمان نیاز است.

eaefbefdbbبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، ایلان ماسک به تازگی در حساب کاربری توییتر خود جزئیات بیشتری در مورد آنچه برای رسیدن به مریخ و ایجاد یک شهر پایدار در آنجا مورد نیاز خواهد بود، به اشتراک گذاشته است. مدیرعامل شرکت اسپیس‌ایکس(SpaceX) و کارمندان و مهندسان شرکتش تلاش زیادی در راه تحقق این چشم‌انداز بلندمدت و ایجاد یک شهر واقعی در سیاره سرخ انجام می‌دهند که یک روز بتواند از حیات بشر در سیاره‌ای جز زمین محافظت کند.

جدول زمانی که ماسک از طریق توییتر به اشتراک گذاشته است، می‌تواند به عنوان یک هدف بلندپروازانه یا یک هدف چشمگیر تعبیر شود.

ایلان ماسک چه گفت؟

وی این خبر را در حالی که به سوالات کاربران در مورد اظهارات خود در اوایل هفته گذشته درباره استارتاپ نیروی هوایی ایالات متحده در کالیفرنیا پاسخ می‌داد، در توییتر خود به اشتراک گذاشت.

وی در سه توییت پشت سر هم نوشت: هزار موشک برای ایجاد یک شهر پایدار در مریخ مورد نیاز است. همانطور که می‌دانید، سیارات(مریخ و زمین) فقط هر دو سال یک بار در یک صف قرار می‌گیرند. بنابراین حدود ۲۰ سال طول خواهد کشید تا یک میلیون تن محموله از زمین به پایگاه “Mars Base Alpha” در مریخ منتقل شود که امیدوارم برای پایداری این شهر کافی باشد.

ماسک گفت: هزینه پرتاب هر استارشیپ با هدف توسعه یک شهر پایدار در مریخ حداقل دو میلیون دلار خواهد بود و حدود هزار استارشیپ برای تحقق این شهر نیاز است. این موشک‌ها نیاز به حمل بار، زیرساخت‌ها و خدمه از سیاره زمین دارند که تکمیل این پروژه ۲۰ سال به طول خواهد انجامید. دلیل این فاصله دو دهه‌ای نیز این است که دو سیاره زمین و مریخ فقط هر دو سال یک‌بار هم‌سو می‌شوند، بنابراین بین هر پرواز باید مدتی فاصله بیافتد.

mars bfrsماسک همچنین به توضیح جزئیات بیشتری در مورد موشک استارشیپ پرداخت. طبق گفته وی، طراحی استارشیپ به گونه‌ای است که قادر است روزانه تا سه بار پرواز کند و با قابلیت استفاده مجدد ساخته شده است. این اظهارات بدان معنی است که بیش از ۱۰۰۰ پرتاب هر سال برای هر استارشیپ اتفاق می‌افتد. اگر اسپیس‌ایکس به اندازه‌ای که اکنون موشک فالکون دارد(تقریباً ۱۰۰ عدد)، استارشیپ بسازد، با توجه به اینکه هر کدام از آنها می‌توانند حدود ۱۰۰ تن بار حمل کنند، به این معنی خواهد بود که اسپیس‌ایکس هر ساله بیش از ۱۰ میلیون تن محموله را به مدار پرتاب کند.

وقتی همه چیز آماده شود ابتدا باید یک مأموریت سرنشین‌دار به مریخ بفرستیم که در این مرحله ابتدا تمرکز بر ارسال فضانوردان به ماه است. ناسا و اسپیس‌ایکس برای تحقق این ماموریت‌ها دست به دست هم داده‌اند. این برنامه قرار است با نشاندن فرودگر تا سال ۲۰۲۲ و اعزام خدمه تا سال ۲۰۲۴ بر روی ماه به انجام برسد. پس می‌توان به ارسال افراد به مریخ فکر کرد.

سایت علمی بیگ بنگ /منبع: techcrunch.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.