بیگ بنگ: باید گفت که سال 2018 چندین دستاورد فوق‌العاده در علوم فضایی رقم خورد. برای اولین‌بار شاهد پرتاب موشک «فالکون هِوی» شرکت اسپیس ایکس بودیم. ماموریت جدیدی از سوی اروپا به مقصد عطارد صورت گرفت. کاوشگرهای ژاپنی در یک سیارک فرود آمدند. باید بدانید که سال 2019 ماموریت‌های فضایی خارق‌العاده و غیرقابل باوری را به ارمغان خواهد آورد. در این مقاله قصد داریم برخی از رویدادهای هیجان‌انگیز فضاییِ سال 2019 را با شما به اشتراک بگذاریم.

lg parker featآوریل

کاوشگر خورشیدی ناسا «پارکر» در روز چهارم آوریل مجددا به خورشید نزدیک شد. پس از آن، انتظار می رود این کاوشگر در روزهای یکم سپتامبر و بیست و ششم دسامبر هم بار دیگر به نزدیکترین فاصله از خورشید برسد. ایلان ماسک اعلام کرده که شرکت اسپیس ایکس روز 30 آوریل با فالکون 9 کپسول دراگون را به ایستگاه فضایی بین‌المللی می رساند. در آینده نزدیک نیز باید منتظر پرواز آزمایشی «استارشیپ» باشیم. انتظار می رود این وسیله نقلیه روزی انسان‌ها را به مریخ بفرستد.

می

شرکت «ویرجین اوربیت» متعلق به «ریچارد برنسون» قرار است اولین موشک خود را به فضا بفرستد. همچنین در اوایل سال 2019، انتظار داریم «فالکون هوی» برای بار سوم به فضا پرتاب گردد. این بار احتمالا یک سری ماهواره علمی و نظامی با خود به فضا خواهد برد.

Screen Shot at .. AMژوئن

در ماه ژوئن، انتظار می رود نخستین پرتاب دراگون 2 اسپیس ایکس همراه با خدمه از مرکز کیپ کارناوال در فلوریدا پرتاب شود. این اولین پرتاب فضانوردان به فضا از خاک کشور آمریکا از زمان آخرین پرواز شاتل فضایی در هشتم جولای 2011 خواهد بود. فضانوردان ناسا «باب بنکن» و «داگلاس هرلی» که هر دو، سومین پرواز فضایی‌شان را تجربه می کنند، در این فضاپیما حضور خواهند داشت. همچنین احتمال دارد در نیمه نخست سال 2019، نخستین پرواز همراه با خدمه از سوی «بلو اوریجین» صورت پذیرد. «ویرجین گالاکتیک» پس از نخستین پروازش به فضا در سیزدهم دسامبر می تواند نخستین مشتریان خود را در نیمه نخست سال 2019 پس از آزمایش های متعدد به فضا بفرستد.

files cbbbca k xجولای

در روز دوم جولای، شاهد خورشیدگرفتگی کامل از شیلی و آرژانتین در آمریکای جنوبی خواهیم بود. تقویم‌تان را برای بیستم جولای هم تنظیم کنید زیرا پنجاهمین سالگرد آپولو 11 را نیز جشن خواهیم گرفت؛ اولین عملیاتی که انسان را در ماه فرود آورد.

آگوست

در ماه آگوست، میتوانیم باز هم شاهد پرواز دراگون 2 شرکت اسپیس ایکس همراه با خدمه باشیم. قرار است در طی این عملیات، دو فضانورد به نام های «مایک هاپکینز» و «ویکتور گلور» به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال شوند.

سپتامبر

فضاپیمای «اسیریس رکس» ناسا در ماه سپتامبر به سطح سیارک بنو رفته و در صدد جمع‌آوری نمونه خواهد بود. این فضاپیما در سال 2023 همراه با نمونه به زمین باز خواهد گشت.

factsheet artworkاکتبر

ماموریت جدیدی از سوی آژانس فضایی اروپا برای کشف سیارات بین پانزدهم اکتبر تا چهاردهم نوامبر انجام خواهد گرفت. این عملیات که با نام «CHEOPS» شناخته می شود، به دنبال سیاره‌هایی خواهد گشت که به دور ستاره‌های درخشان در نزدیکی منظومه‌شمسی ما می چرخند.

Cheops ESA s first exoplanet mission largeنوامبر

در یازدهم نوامبر، سیاره عطارد از مقابل خورشید عبور خواهد کرد. ساکنان زمین می توانند این رویداد نجومی را مشاهده کنند.

دسامبر

فضاپیمای هایابوسا-2 ژاپن در ماه دسامبر از سیارک ریوگو حرکت کرده و در دسامبر 2020 به زمین باز خواهد گشت. همچنین انتظار می رود کشور چین فضاپیمایی به نام چانگئه-5 را به مقصد ماه فرستاده و نمونه‌هایی را به زمین بیاورد.

منبع: forbes.com