بیگ بنگ: یک شرکت فناوری، موتوری برای سازمان فضایی آمریکا(ناسا) طراحی کرد که می‌تواند سفر هفت ماهه فعلی به مریخ را تنها در مدت سه ماه انجام دهد.

h fm opener torpor liveبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایرنا، ناسا دهه ۲۰۳۰ را زمان هدف برای ارسال اولین خدمه انسانی خود به سیاره سرخ مریخ قرار داده است؛ اکنون یک نوآوری جدید می‌تواند این سفر بیش از 65 میلیون کیلومتر را که در حال حاضر هفت ماه طول می‌کشد، تنها در سه ماه انجام دهد.

این شرکت فناوری که در سیاتل در آمریکا مستقر است، اکنون سرگرم تولید موتوری است که با انرژی هسته‌ای کار می‌کند و ادعا می‌کند که این موتور از پیش رانش هسته‌ای قبلی(NTP)، ایمن‌تر و قابل اعتمادتر است.

 به گفته محققان این شرکت که «فناوری‌های فوق ایمن هسته‌ای» نام دارد، این سیستم از سوخت ویژه‌ای استفاده می‌کند که با اورانیوم HALEU طراحی شده است؛ این سوخت ناهموارتر از سوخت‌های هسته‌ای معمولی است و می‌تواند در دمای بالا کار کند.

nuclear engine xاگرچه این طراحی برای ناسا ایجاد شده است، اما این شرکت خاطرنشان می کند که سایر نهادهای تجاری نیز می توانند از این موتور برای ارسال گردشگران به سیارات دیگر در عرض نیم ساعت استفاده کنند. این شرکت به تازگی تصویر مفهومی و جزئیات این موتور هسته‌ای را به ناسا تحویل داده و معتقد است که طراحی وی می‌تواند بازار را تصاحب کند.

شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی زیادی با ارائه طراحی‌های جدید و نوآورانه به ناسا مراجعه کرده‌اند، اما موفق نبودند زیرا بسیاری از این طراحی‌ها واقع گرایانه نیستند. دکتر «مایکل ایدز» مهندس اصلی این شرکت، گفت: ما می‌خواهیم برای گشودن مرزهای جدید در فضا تلاش کنیم و این کار را به سرعت و با اطمینان انجام می‌دهیم. وی افزود: موتور ما، استفاده از فن‌آوری اثبات شده را به حداکثر می‌رساند، حالت‌های خراب مفاهیم قبلی NTP را از بین می‌برد و تکانه ویژه آن بیش از دو برابر سیستم‌های شیمیایی است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: newatlas.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. بی صبرانه منتظر این اتفاق بزرگ لحظه شماری میکنیم.. سفر به مریخ