بیگ بنگ: کهکشان NGC 660 در این عکس برجسته کیهانی نشان داده شده است. ظاهر عجیب و غریب NGC 660 که در فاصله ی بیش از 40 میلیون سال نوری از زمین در مرز صورت فلکی ماهی قرار دارد آن را به شکل یک کهکشان حلقه- قطبی نشان می دهد.

کهکشان های حلقه- قطبی که نوع نادری از کهکشان هستند شامل جمعیت بزرگی از ستارگان، گاز و گرد و غبار میباشند که در حلقه هایی با انحراف شدید از صفحه ی قرص کهکشانی می چرخند. این پیکره بندی عجیب و غریب می تواند در اثر گیر انداختن مواد در هنگام عبور یک کهکشان دیگر ایجاد شده باشد، بصورتی که بقایای گیر افتاده در نهایت در یک حلقه ی چرخشی به صف درآمدند. این فعل و انفعال گرانشی شدید می تواند علت ایجاد مناطق ستاره ای متمایل صورتی رنگ در طول حلقه ی NGC 660 باشد. همچنین اجزای حلقه-قطبی می‌توانند با محاسبه تأثیر گرانشی ماده‌ تاریک بر چرخش حلقه و قرص، برای کشف شکل هاله‌ی ماده‌ی تاریک نامرئی کهکشان مورد استفاده قرار گیرند. حلقۀ این کهکشان که از قرص کهکشان گسترده‌تر است بیش از 50 هزار سال نوری پهنا دارد.