بیگ بنگ: در این میدان دید تلسکوپی پر گرد و غبار، “سحابی حباب صابون” (پایین سمت چپ) و “سحابی هلال” (بالا سمت راست) را می‌بینیم که در امتداد صفحۀ کهکشان راه شیری به سمت صورت فلکی ماکیان، نقش بسته‌اند.

NGCWissamAyoub هر دوی این اجرام مرحلۀ آخر زندگی یک ستاره را نشان می‌دهند. “سحابی هلال” که با نام NGC 6888 نیز شناخته می‌شود به شکل ستاره‌ای درخشان و مرکزیِ ولف-رایه یعنی WR 136 در باد ستاره‌ای قوی درگیر می‌شود. WR 136 که سوختش را با سرعت شگفت‌آوری می‌سوزاند به پایان عمر کوتاه خود نزدیک شده است و در نهایت با یک انفجار اَبَرنُواختری چشمگیر، از بین می‌رود.

اما سحابی “حباب صابون” که در سال 2013 کشف شد، احتمالاً یک سحابی سیاره‌نما است که آخرین کفن یک ستارۀ کم جرم‌تر با عمر طولانی و خورشید مانند است که قرار است آرام آرام خنک شده و به یک کوتوله سفید تبدیل شود. هر دوی این اجرام بقایای ستاره‌ای هستند که حدود 5000 سال نوری از زمین فاصله دارند. سحابی ِ بزرگتر ِ هلال، حدود 25 سال نوری گستردگی دارد.