بیگ بنگ: حدود ۶۵ دانشمند از سرتاسر جهان در نامه‌ای حمایت خود را از انرژی هسته‌ای به عنوان سبزترین و بهترین منبع انرژی اعلام کرده و خواستار افزایش نیروگاه‌های هسته‌ای در جهان شدند.

japan-nuclearتعدادی از زیست شناسان مطرح جهان اعلام کرده اند که در حال حاضر انرژی هسته‌ای یکی از منابع انرژی با کمترین آسیب روی محیط زیست به شمار می‌رود. آنها معتقدند که برای نجات زمین از تغییرات آب‌ و هوایی بهتر است که به این منبع انرژی مهم روی بیاوریم. این دانشمندان اعلام کرده اند که درخواست فزاینده برای انرژی بار بیشتری را بر دوش جهان طبیعی گذاشته و تنوع زیستی غنی آن را تهدید خواهد کرد مگر اینکه جوامع انرژی هسته ای را به عنوان یکی از بخش های “ترکیب انرژی” بپذیرند.

این دانشمندان معتقدند که اتکای صرف به منابع تجدید شدنی انرژی به مانند نیروگاه های بادی و خورشیدی برای جایگزینی سوخت های فسیلی به دلیل مسائلی چون بزرگی، هزینه و زمین و مواد مورد استفاده بسیار خطرناک است. “انرژی هسته ای ــ که فشرده ترین منبع انرژی است ــ می تواند کمک زیادی در این راه کند”. آنها می گویند که یک لامپ اورانیوم به اندازه یک توپ گلف می تواند نیازهای انرژی تمام طول عمر یک انسان را برطرف کند، نیازی که معادل با 56 تانکر گاز طبیعی، ذغال سنگ برابر با وزن 800 فیل، و نیز یک باطری به طول 16 سوپر آسمان خراش که روی همدیگر قرار گرفته اند، است.

این نامه توسط پروفسور بری بروک از دانشگاه تاسمانی و پرفسور کوری برادشاو از دانشگاه آدلاید سازماندهی شده است. این دو نفر در ماه ژانویه مقاله ای را در ژورنال معتبر “بیولوژی کانسرویشن” منتشر کرده اند و در آن توجیهات علمی انرژی هسته ای در حوزه حفاظت از محیط زیست را برشمرده اند. میان هفت تکنولوژی اصلی تولید الکتریسیته، انرژی هسته ای و انرژی بادی بیشتر فایده را با توجه به محاسبه سود و هزینه دارند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: independent

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. البته جناب شمس یک فرضیه مطرح نموده اند، به گفته دانشمندان تمام سیارات می توانند توسط جریان الکتریسیته میدان مغناطیسی تولید کنند. بعنوان مثال، میدان مغناطیسی زمین که یکی از ویژگی‌های حیاتی این سیاره است، حاصل چرخش هسته گداخته متشکل از مواد مغناطیسی به دور هسته جامد آن است که بعنوان یک دینام عمل کرده و میدان مغناطیسی بسیار قوی ایجاد کند و با استفاده از این میدان مغناطیسی از ورود بسیاری از امواج مضر به جو زمین جلوگیری کند.

  2. با سلام
    اول از هر موضوعی در مورد بکار گیری انرژیها باید بخش معضلات و هزینه های آن را در بخشهای مختلف محاسبه نمود مخصوصا سوختهای فسیلی که رابطه مستقیم در وضعیت گرمایشی کره زمین دارد این را باید دانست که سیستم آناتومی زمین از خیلی جهات با بدن ما انسانها مشابهت دارد نفت همچون خونی که در رگهای ما جریان دارد در حیات زمین موثر میباشد چرا که نفت تنها عنصر سنگین مایعی است که در حفظ تعادل مغناطیس زمین در رگها و مویرگهاست و این تعادل رابطه مستقیم در حفظ محوریت مغناطیس زمین دارد همچنان که مطلع هستید در سالهای اخیر موضوع جابجایی محوریت مغناطیس زمین توسط دانشمندان تائید گردیده و این حاصل استخراج بی رویه نفت و باعث تب زمین و از طرفی تولید گازهای گلخانه ای در صورت بکار گیری غیر صحیح آنست که میبایستی برای این رویه برنامه های اقتصادی را مبتنی بر نظریات دانشمندان مدیریت نمود و اگر با همین شیوه ادامه دهیم باید منتظر فجایع بسیار عظیمی در آینده نزدیک که هزینه آن اصلا قابل قیاس با نفع کنونی نیست باشیم تاثیرات آن را در همین حال در تمامی بخشهای زیر بنایی حیات میتوان دید مهمترین آنها تخریب شکل گیری نظام حیات چند ملیارد ساله اقیانوسهاست یعنی مادر حیات بر روی زمین این را میتوان با تحقیق در مسیر ستیغه های کف اقیانوسی و گسیختگیهای بخشی از مسیر امتدادی آن و متورم شدن این رگهای شریانی مغناطیس زمین دید و به جدیت تهدید پی برد و یا در شکل گیری انواع ویروسهای بسیار خطر ناک نو ظهور یافت و یا در تغییرات فرآیندهای آب و هوایی که در آینده نزدیک باید شاهد فاجعه های عظیمی در جزایر اقیانوسها و یا در شهرهای حاشیه نشین ساحلی. باشیم حتی در بخشهای ژنتیک هم خبرهای بسیار تکان دهنده ای هست که اینک جای بحث آن نیست فقط بصورت اشاره چند مورد را عنوان نمودم و اما در بخش انرژی هسته‌ای که آن هم با معضلات کمی روبرو نیست مخصوصا زباله های بجا مانده که خود نگرانیها و هزینه های سنگینی را در بر خواهد داشت که برای نگاشتن هر یک از این انرژیها احتیاج به مقالات تخصصی و تحلیل آن میباشد که در فرصتهای بعدی به آن خواهیم پرداخت اما منظورم از این توضیحات این است که بعد از چند سال تحقیقات توانستم راکتوری را طراحی کنم که.با قرار گرفتن آن در مابین صفحات فنداسیونی ساختمان با نیروی فشار انرژی مصرفی ساختمان را باکیفیتی مطلوبتر و بسیار اکونومی تر از انرژی کنونی بدست آورد و از همه مهمتر هیچ گونه معضلاتی در پی نخواهد داشت حتی میتوان در بخشهای مکانیک هم بصورتی دیگر آنرا بکار گرفت که البته در حال حاضر بدلایل مشکلات اقتصادی و نداشتن اسپانسر مالی ادامه تحقیقاتم مدتی است که مسکوت مانده و از دست دادن زمان و.نبود امکانات برای اعلام و تفهیم این دستاورد مهم مستعسلم نموده تا خواست خداوند چه باشد.آرزوی توفیق برای تمامی عالمان انسان دوست

    1. جناب بهرام شمس! استاد گرامی
      منشا میدان مغناطیسی زمین را بخوبی تبیین فرمودید. در مورد میدان مغناطیسی خورشید و یا سیاره مشتری هم دیدگاه تان را اعلام فرمایید چرا که زکات علم نشر آن است.
      بفرمایید آیا آنجا هم نفت باعث ایجاد میدان مغناطیسی است؟ در مورد ماه چطور؟