اسرار بیگ بنگ در نظریۀ ریسمان ها نهفته است+ویدئو

11
193

بیگ بنگ: در این ویدئو که زیرنویس فارسی دارد، میچیو کاکو توضیح می دهد که چگونه می توانیم اسرار بیگ بنگ را کشف کنیم، معادلات اینشتین در لحظه ی بیگ بنگ و در مرکزِ سیاهچاله تجزیه می شوند، دو عدد از جالب ترین مکان ها در جهان با استفاده از معادلات اینشتین خارج از دسترس ما هستند.

در نتیجه برای حل این معادلات به یک نظریه ی بالاتر مثل نظریه ی ریسمان ها نیاز داریم. نظریه ی ریسمان شما را به قبل از بیگ بنگ و پیدایش کائنات می برد. این نظریه چه می گوید؟ این نظریه بیان می کند که امکان وجود یک چند جهانی در کائنات وجود دارد و می تواند توضیح دهد، بیگ بنگ از کجا ناشی شده است. نظریه ی ریسمان بیان می کند که باید جهان های حبابی دیگری نیز وجود داشته باشد.

در یک چند جهانی از حباب ها، وقتی دو جهان به یکدیگر برخورد می کنند، یک جهان دیگر تشکیل می شود. وقتی یک جهان به دو نیم تقسیم می شود، می تواند دو جهان را تشکیل دهد و این اتفاق به نظرمان بیگ بنگ می باشد. بیگ بنگ یا ناشی از برخورد جهان ها است یا ناشی از شکاف آنها می باشد، وی در ادامه توضیحاتی در مورد سفر در زمان با استفاده از کرمچاله می دهد، توضیحات بیشتر را می توانید در این ویدئو مشاهده کنید.

میچیو کاکو، فیزیکدان مشهور آمریکایی ژاپنی تبار است. وی شاگرد ادوارد تلر، و از نظریّه‌پردازان بزرگ فیزیک کنونی و از بنیانگذاران نظریه میدان ریسمان است. او کتاب‌های درسی در زمینهٔ نظریه ریسمان و نظریهٔ کوانتومی نوشته است، فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد و دورهٔ دکتری را در دانشگاه برکلی گذرانده و هم اکنون او استاد دانشگاه سیتی کالج نیویورک است.

ترجمه زیرنویس فارسی: بیگ بنگ/ مترجم: سحر الله وردی

11 دیدگاه ها

1. با سلام
    ممنون از مطالب خوب و فیلمهایی که ارائه میدین
    یه پیشنهاد داشتم و اونم اینکه اگر امکان داره فضایی اختصاصی سایت تهیه کنید و فیلمها و کلیپ ها رو روی اون قرار بدین تا راحت تر بشه دانلودشون کرد.
    ضمنا به نظر من یه بخش جهت معرفی و یا دانلود فیلمهای علمی تخیلی که بعضا موارد جالبی رو مطرح کردن قرار بدین
    مثل فیلم آرماگدون که در مورد فرود و حفاری روی یک سیارک در حال برخورد به زمینه و حالا شاهد این هستیم که روزتا برای یه همچین ماموریتی ۱۰ سال پیش فرستاده شده.
    بازم ممنون از سایت خوبتون

2. سلام. با توجه به این ویدیو ممکنه که انسان یه بار هم این فرار انجام داده باشه؟ یعنی خیلی وقت پیش انسانها از طریق کرمچاله از یه جهان دیگه وارد اینجا شده باشن؟