بیگ بنگ: شرکت فضایی اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک اعلام کرد کاربران از سال ۲۰۲۵ می‌توانند اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به طور مستقیم از طریق گوشی‌های موبایل دریافت کنند.

Starlink

در وب‌سایت استارلینک یک صفحه جدید برای سرویسی به نام  «Direct to Cell» راه‌اندازی شده که برنامه زمانی اتصال گوشی‌های هوشمند به شبکه اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را مشخص کرده است.

این سرویس از سال ۲۰۲۵ اینترنت ماهواره‌ای و تماس صوتی را به گوشی‌های عادی در سراسر جهان متصل می‌کند. البته از سال ۲۰۲۴ امکان ارسال پیامک برای کاربران مهیا خواهد بود. طبق اعلام استارلینک، تمام گوشی‌های LTE می‌توانند به این شبکه متصل شوند و هر جایی که آسمان را دیده می‌شود، می‌توان از سرویس Direct to Cell استفاده کرد.

در واقع برای استفاده از اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در گوشی و همچنین ارسال پیامک و ارتباط صوتی، نیازی به تغییر در سخت‌افزار یا نرم‌افزار گوشی نیست و حتی به اپلیکیشن مخصوصی هم نیاز نخواهد بود.

ماهواره‌های استارلینک با قابلیت Direct to Cell، از یک مودم پیشرفته eNodeB بهره می‌برند که شبیه یک برج تلفن همراه در فضا عمل می‌کند و امکان ادغام شبکه مشابه رومینگ استاندارد را فراهم می‌کند. این سرویس ارتباط در مناطق دورافتاده را هم ممکن خواهد کرد.

در صفحه این سرویس، به دسترسی یکپارچه به متن، صدا (تماس صوتی) و دیتا یا اینترنت برای تمام گوشی‌های LTE در سراسر جهان اشاره شده است. با این سرویس کاربران می‌توانند در مناطق مختلف از خشکی گرفته تا دریا به شبکه استارلینک وصل شوند و از آن استفاده کنند. همچنین به گفته استارلینک، سرویس Direct to Cell به دستگاه‌های اینترنت اشیا با استانداردهای رایج LTE هم متصل می‌شود.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع: arstechnica.com , theverge.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. دقیقا باید چکار کنیم تا بتونیم از استارلینک استفاده کنیم و دیتا دریافت کنیم؟