بیگ بنگ: ناسا اعلام کرد ماموریت بعدی اعزام فضانوردان به ایستگاه فضایی به فرماندهی “یاسمین مقبلی” انجام خواهد شد.

Moghbeli Stafford SpaceX copy

به گزارش بیگ بنگ، ناسا قرار است چهار فضانورد را در ماموریت کرو 7 به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام کند. این فضانوردان در روز ۱۵ آگوست(24 مرداد) سوار بر کپسول دراگون، با موشک فالکون 9 راهی ایستگاه فضایی خواهند شد. این ماموریت که کرو 7 نام دارد توسط موشک فالکون ۹ از مجتمع پرتاب 39A در مرکز فضایی کندی آژانس در فلوریدا فرستاده خواهد شد.

در این سفر فضایی “یاسمین مقبلی” فضانورد و فرمانده ماموریت ناسا خواهد بود و همراهنش “آندریاس موگنسن” فضانورد و خلبان آژانس فضایی اروپا، ساتوشی فوروکاوا فضانورد سازمان هوافضای ژاپن و “کنستانتین بوریسوف” فضانورد سازمان فضایی فدرال روسیه خواهد بود. این اولین پرواز فضایی برای مقبلی و بوریسوف و دومین پرواز برای موگنسن و فوروکاوا خواهد بود.

jscelarge

اگر همه چیز مطابق برنامه پیش برود، این چهار نفر حدود شش ماه را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپری خواهند کرد و سپس با کپسول دراگون و از طریق فضاپیمایی به نام «استقامت» به زمین باز خواهند گشت. این پرواز‌های فضایی مقدمه‌ای هستند بر ماموریت‌های اعزام انسان به ماه و مریخ که قرار است از اواخر سال ۲۰۲۴ به بعد شروع شوند.

“یاسمین مقبلی” فرزند فرشته و کامی مقبلی (زادهٔ ۳ تیر ۱۳۶۲ شمسی) خلبان، سرگرد نیروی دریایی آمریکا و فضانورد ایرانی-آمریکایی ناسا است. او فارغ‌التحصیل موسسه ام‌آی‌تی، مدرسه‌ی عالی نیروی دریایی آمریکا و دانشکده خلبانی تست نیروی دریایی ایالات متحده است و بیش از دو هزار ساعت پرواز با ۲۵ نوع هواپیمای مختلف را در سابقه دارد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: devdiscourse.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. سلام
    من میخواستم بدونم ستاره شناسان برای نگاه به شروع کیهان به کدام سمت می نگرند
    یعنی بیگ بنگ در کدام سمت فضا اتفاق افتاده
    باتشکر

    1. به هر طرف در آسمان نگاه کنید میتوانید شروع کیهان رو ببینید ولی مشکل اینجاست که در بعضی از نقاط آسمان به خصوص مرکز کهکشان ما راه شیری نور ستاره ها مانع از دید به ژرفای کیهان میشود پس ستاره شناسان و کیهان شناسان حرفه ای بخشهایی از آسمان را برای رصد کیهان اولیه انتخاب میکنند که نور ستارگان کمتر مزاحم باشد.