سخن روز

واقعیت آن است که ماده در اصل تهی است ، هنگامی که دو اتم خیلی نزدیک شوند یا از یکدیگر دور خواهند شد یا به شکلی مولکولی پایدار به هم مییوندند. زمانی که اتمها باهم برخورد کرده و الکترونهای نایکسانشان باهم مشترک شوند تشکیل یک جسم را میدهند و دلیل اینکه ما اجسام را جامد تصور میکنیم این است که الکترونهای کمابیش یکسان، این اجسام و بدن ما همدیگر را پس میزنند و این توهمی بیش نیست.

– میچیو کاکو –

kaku

1. ali گفت:

حداقل ۹۹٫۹۹ درصد یه جسم جامد رو فضای تهی تشکیل میده . تازه همون مقدار کم الکترون و هسته اتم هم طبق اصل هم ارزی جرم و انرژی آلبرت انیشتین حالت دوگانگی بین ماده و انرژی دارن و با یه فرکانس ثابت دارن نوسان میکنن و از اصل عدم قطعیت ورنر هایزنبرگ دارن تبعیت میکنن . یعنی ما اگه به دیدن جهان از طریق چشم اکتفا کنیم واقعا داریم همه چیز رو اشتباه میبینیم و دایم تو (( توهم )) به سر میبریم . توهم یعنی اینکه به جای اینکه جهان دوبعدی و تک بعدی و صفر بعدی رو بیاریم به این جهان سه بعدی و از اونا کمک بگیریم بر عکس عمل کنیم و جهان سه بعدی رو انتقال بدیم به جهان دوبعدی و تک بعدی و صفر بعدی . به عبارت دیگه و عامه فهم تر از بالا باید به پایین بباره نه از پایین به بالا ! . اصلا و اساسا تمام ذرات جهان داره با یه فرکانس ثابت نوسان میکنه . ماده همون انرژی معادل با اونه که داره با یه فرکانس ثابت نوسان میکنه . چشم ما هم مثل گوش ما یه محدوده فرکانسی مشخص داره . یعنی اگه خارج از محدوده فرکانسی چشم یا گوشمون هر اتفاقی که بیوفته ما به هیچ وجه متوجه نمیشیم . ما میتونیم نور خورشید رو به خاطر فرکانس بالا ببینیم ولی امواج رادیویی رو به خاطر فرکانس پایین نمیتونیم ببینیم در صورتی که وجود دارن ولی ما نمیتونیم اونا رو ببینیم وبه همین ترتیب یه تکه سنگ رو هم میتونیم ببینیم هم میتونیم لمس کنیم در صورتی که نور خورشید رو نمیتونیم لمس کنیم وفقط میتونیم ببینیم .

2. arash گفت:

درود فراوان تیم بیگ بنگ .ممنون از مطالب جالبو مفیدتون

3. خلیل نسب گفت:

وقتی که مطلبی را متوجه نمیشویم دلیل برا ین نیست که مطالب فوق غلط و یا اشتباه است بلکه میتواند عدم اگاهی مارا نشان بدهد. کامنت ALI قابل تحلیل و علمی به نظر میرسد و کامنت های مخالف ایشان پا درهوا و متعصبانه جلوه میکنند قبل از اینکه نظر بدهیم بهتر نیست که مطالعه داشته باشیم و بعد نظر بدهیم . وقتی کامنتی سعی میکنه مطلبی را ادا بکند از دوحالت خارج نیست. یا اینکه در مورد بیانیه اش تحقیقاتی انجام داده ویا اینکه ازروی باورهای قبلی خود نظر میدهد. چنانکه طرح سوال جدیدی با جواب قدیمی و کهنه داده بشود منطقی نخواهد بود مگر اینکه تحقیقی صورت بگیرد و جواب به روز شده باشد.

4. SEPEHR گفت:

تحلیل ALI فوق العاده بود. مرزی بین ماده و انرژی نیست واین مرزبندی ماست.