بیگ بنگ: ایلان ماسک در همایش اخیر تد که در ونکور – کانادا برگزار شد مباحث بسیاری را عنوان کرد. علاوه‌بر به روزرسانی‌ اختراعات و سرمایه‌گذاری‌های متعددش- از جمله نقشه‌اش برای ساخت تونل‌های زیرزمینی برای ساخت سیستم حمل و نقلی جدید – از اولین تصاویر تبلیغاتی کامیون تماما الکترونیکی شرکت تسلا نیز رونمایی کرد.

به گزارش بیگ بنگ، او تصویری مبهم و رمز آلود از چراغ‌های جلوی کامیون با پس‌زمینه‌ی آسمان آبی گرگ و میش را نمایش داد. افکت تصویر ناشی از تمرکز بر خطوط براق چشم جلوی‌ کامیون که در تاریکی پنهان شده است احساسی همچون فیلم‌های کابریک به انسان منتقل می‌کند. ماسک ادعاهای هیجان‌انگیزی در مورد قدرت این کامیون‌ها اظهار داشت. او انتظار دارد این کامیون نه تنها کامیون‌های بیگ ریگ را از عرصه‌ی رقابت به در کند بلکه آنها را ماشین‌های چابکی می‌نامد که همچون ماشین‌های مسابقه‌ایی می‌توان با آنها رانندگی کرد.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز کامیون‌های سنگین در حالی که 5 درصد وسایل نقلیه‌ی جاده‌ها را تشکیل می‌دهند 20 درصد در انتشار گازهای گلخانه‌ای سهم دارند. در حال حاضر دولت به دنبال کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حاصل از بیگ ریگ‌ها می‌باشد و کامیون های تسلا می‌توانند این مشکل را حل کنند. ایلان ماسک و شرکت‌های او در نظر دارند تا وابستگی انسان‌ها بر سوخت‌های فسیلی را از بین ببرند. ماسک با تسلا و سولارسیتی بزرگترین مشارکت‌ها را در مسیر مبارزه با گرم شدن جهانی ناشی از حمل و نقل و بخش‌های انرژی انجام داده است.

تسلا در حال حاضر استقرار تکنولوژی باتری‌ پاوربک خود برای استفاده در شبکه‌ی برق کالیفرنیا را آغاز کرده است. ایستگاه پاوربک این امکان را فراهم می‌کند تا انرژی در زمان غیر اوج مصرف ذخیره شده و سپس در زمان‌های اوج مصرف آزاد شود تا تقاضا برای انرژی‌های بر پایه‌ی سوخت فسیلی کاهش یابد. این تکنولوژی در گیگافاکتوری تسلا ساخته شده است. ماسک در طول همایش تد اظهار داشت که می‌توانیم انتظار ساخت 4 سایت جدید را داشته باشیم. با این کار این تکنولوژی انقلابی در دسترس‌تر خواهد بود و فرایند عدم وابستگی به سوخت‌های فسیلی را سرعت می‌بخشد.

ترجمه: معصومه رحیمی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: futurism.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه