بیگ بنک: تویوتا در حال افتتاح نیروگاهی با ظرفیت مگاوات در کالیفرنیا است که برای تولید برق و سوخت هیدروژن از کود گاو استفاده می‌کند. انتظار می‌رود که این نیروگاه تقریبا تا سال 2020 افتتاح شود.

انرژی «پاک»

تویوتا، غول اتومبیل‌سازی ژاپنی، در حال ایجاد حرکت‌های هیجان‌انگیزی در قلمروی انرژی پاک تجدیدپذیر است. این شرکت تصمیم دارد در کالیفرنیا نیروگاهی را بسازد که گاز متان حاصل از کود گاو را به آب، برق، و هیدروژن تبدیل می‌کند. این پروژه که پروژه‌ی Tri-Gen نام دارد، امسال در نمایش اتومبیل لس آنجلس نشان داده شد. USA Today نوشت: این کارخانه، که در بندر لانگ بیچ در کالیفرنیا واقع خواهد بود، «اولین کارخانه‌ی تجاری جهان با تولید صددرصدی هیدروژن و برق تجدیدپذیر» خواهد بود. انتظار می‌رود که تویوتا تقریبا تا سال 2020 افتتاح شود.

انتظار می‌رود که این کارخانه قابلیت ارائه‌ی انرژی کافی را برای برق‌رسانی به 2350 خانه و ارائه‌ی سوخت کافی برای فعال کردن روزانه 1500 وسیله‌ی نقلیه‌ی هیدروژنی را داشته باشد. این شرکت برآورد می‌کند که این کارخانه می‌تواند روزانه 2.35 MW برق و 1.2 تن هیدروژن تولید کند. این کارخانه به یکی از بزرگ‌ترین ایستگاه‌های سوخت هیدروژنی در جهان نیز مجهز خواهد بود. داگ مارتا، معاون رئیس گروه امریکای شمالی تویوتا برای برنامه‌ریزی استراتژیک، می‌گوید که این شرکت «پتانسیل فوق‌العاده برای کاهش انتشارات و بهبود جامعه را درک کرده است.»

سوخت هیدروژن

تویوتا روی تکنولوژی سلول سوخت هیدورژنی‌اش به شدت سرمایه‌گذاری کرده است. این سلول‌ها در کامیونت پورتال پروژه و سدان‌های Mirai شرکت مورد استفاده قرار می‌گیرند. وب‌سایت شرکت این گونه خوستایی کرد: «رانندگانِ آگاهِ زیست‌محیطی به انواع جدیدتر و تمیزتری از حمل و نقل نیاز دارند. وسیله‌ی نقلیه‌ با سلول سوخت Mirai، به همراه وسایل نقلیه با سوخت جایگزین، کمک می‌کند که به آن تقاضا پاسخ دهیم تا آینده‌ای بهتر بسازیم.»

هدف خودروساز، کاهش شدید تاثیر زیست محیطیِ شرکت و محصولات آن است. اخیرا، تویوتا هدفی را تنظیم کرده است تا تولید موتورهای سنت سوخت داخلی را تا سال 2040 متوقف کند و انتشارات کربن وسایل نقلیه‌ی آن را تا سال 2050 تا 90٪ کاهش دهد. این کارخانه، یک تظاهر مهم برای اثبات این مفهوم است. تلاش‌های تویوتا می‌تواند راهی طولانی را برای سرعت بخشیدن به تغییر به سمت وسایل نقلیه‌ی پاک‌تر، پشت سر بگذارد. در حال حاضر تسلا از ایلان ماسک در حال دستیابی به موفقیتی بزرگ در وسایل نقلیه‌ی الکتریکی خود است. اگر این با گام‌های بلندی که به سوی انرژی پاک برداشته شده است تا مطلوب‌تر از سوخت‌های فسیلی باشد، همراه شود، آن وقت در موفقیت برای مصرف‌کنندگان و همچنین برای محیط زیست، دستورالعملی امیدوارکننده خواهیم داشت.

ترجمه: زهرا جهانبانی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: futurism.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه