بیگ بنگ: طبق یک مطالعه جدید ، ورزش مناسب می‌تواند آسیب به قلب‌های کم‌تحرک و سالخورده را معکوس نماید و به پیشگیری از خطر نارسایی قلبی در آینده کمک می‌کند – اگر این ورزش به اندازه کافی  و به‌ موقع آغاز شود.

تمرینات منظم ورزشی ممکن است از خطر ابتلا به نارسایی قلبی محافظت کند.

به گزارش بیگ بنگ، محققان این مطالعه گفتند: «برای به دست آوردن بیشترین سود، رژیم ورزش باید از اواخر سن متوسط (قبل از 65 سالگی) شروع شود، زمانی که قلب ظاهرا برخی از ظرافت و توانایی خود را تغییر می‌دهد. در واقع ورزش باید چهار تا پنج بار در هفته انجام شود. ما در مطالعه قبلی یافتیم دو تا سه بار در هفته کافی نیست. بر اساس مطالعات انجام‌شده توسط تیم ما در طول 5 سال گذشته، این دوز از تمرین به نسخه‌ای برای زندگی تبدیل شده است.»

پروفسور بنجامین لوین دانشگاه ویرجینیا تگزاس، نویسنده ارشد این مطالعه گفت:« من فکر می‌کنم مردم باید این کار را به عنوان بخشی از بهداشت شخصی خود انجام دهند – درست مثل مسواک زدن دندان‌ها و دوش گرفتن. رژیم شامل تمرینات چهار تا پنج بار در هفته، به طور کلی در 30 دقیقه جلسه، به علاوه گرم شدن و خنک کردن می‌باشد. یکی از جلسات هفتگی شامل یک تمرین 30 دقیقه‌ای با شدت بالا مانند جلسات فواصل هوازی بود که در آن میزان ضربان قلب بالای 95٪  برای 4 دقیقه با 3 دقیقه ریکاوری، چهار بار تکرار شد (به اصطلاح” 4 × 4 ‘).

لوین گفت: «هر جلسه فاصله به دنبال یک جلسه ریکاوری با شدت نسبتا کم انجام شد. جلسه یک روزه یک ساعت طول کشید و شدت متوسط داشت. به عنوان یک “نسخه برای زندگی”، این جلسه طولانی می‌تواند فعالیت‌های سرگرم‌کننده مانند تنیس، رقص هوازی، راه رفتن و یا دوچرخه‌سواری باشد. یک یا دو جلسه دیگر هر هفته با شدت متوسط انجام شد، به این معنی که شركت‌كننده به عرق کردن افتاده بود، كمتر نفس می‌كشید، اما هنوز قادر به انجام گفت و گو بود – آزمون گفتگو.»

وی افزود: «در مطالعه، تمرینات به صورت جداگانه بر اساس آزمون‌های ورزشی و نظارت بر ضربان قلب انجام شد. یک یا دو جلسه تمرین قدرتمند هفته‌ای با استفاده از وزنه یا تمرین دستگاه در یک روز جداگانه یا پس از یک جلسه استقامتی گنجانده شد.» پنجاه و سه شرکت‌کننده در این مطالعه (45-64 ساله) به این سطوح راه یافتند، با سه جلسه تمرینی 30 دقیقه‌ای، تمرین متوسط برای 3 ماهه اول شروع شده و در 10 ماهگی با افزایش دو فواصل هوازی شدید افزایش یافت.

آنها به دو گروه تقسیم شدند، یکی از آنها دو سال تمرین ورزشی تحت نظارت دریافت کرد و گروه دیگری، یک گروه کنترل، که در یوگا و تمرین تعادل شرکت کردند. پروفسور لوین گفت:«در پایان مطالعه دو ساله، افرادی که ورزش کرده بودند بهبودی 18٪ در حداکثر مصرف اکسیژن خود در طول ورزش و بهبودی بیش از 25٪ در انطباق یا کشش عضله بطنی چپ قلب نشان دادند.» منتشرشده در مجله Circulation منتشر شده است.

ترجمه: زهرا جهانبانی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: sci-news.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه