بیگ بنگ: بر اساس مطالعه ای جدید، زمین بصورت تصادفی توسط شهاب سنگ ها بمباران شده است. تحلیل های جدید از چندین گودال زمین هیچ شواهدی را از الگوی برخورد شهاب سنگی نشان نداد. به باور محققان، شهاب سنگ ها بصورت تصادفی به زمین اصابت کرده اند و تابع الگوی خاصی نیستند.

به گزارش بیگ بنگ، برخی از اخترشناسان اظهار داشتند خورشید دارای ستاره همراهی است که هر 26 میلیون سال به بیشترین میزان به منظومه شمسی نزدیک می گردد. این نزدیکی در برخورد رگباری از شهاب سنگ ها به زمین نقش دارد. این ستاره که به الهه انتقام (نمسيس) معروف گشته است، هرگز یافت نشده بود. یافته های اخیر از نامنظم بودن برخورد شهاب سنگ ها حکایت دارد.

دانشمندان از وجود 190 گودال در زمین اطلاع دارند. دانشمندانی از زوریخ و دانشگاه لاند 22 گودال را شناسایی کرده اند که زمان برخورد شهاب سنگ به آنها با 99 درصد اطمینان مورد محاسبه قرار گرفته است. محققان از یک روش تحلیل داده ای تحت عنوان “تحلیل طیفی مدور” برای یافتن الگوی برخورد شهاب سنگ ها به زمین استفاده کرده اند.

تحلیل داده ها به این واقعیت اشاره‌ دارد که امکان توضیح برخی گودال ها با پدیده های متناوب اخترشناسی وجود دارد، اما برخورد شهاب سنگ ها در مقیاس های زمانی بزرگتر عمدتا بصورت تصادفی اند. ماتياس مایر، محقق در مؤسسه ژئوشيمى و سنگ شناسی زوریخ بیان کرد: احتمال دارد بعضی از این گودال ها  در اثر برخورد یک شهاب سنگ با همراهی ماه شکل گرفته باشند. اما در موارد دیگر، محل برخورد شهاب سنگ ها فاصله بسیار زیادی از همدیگر دارند که باعث غیر معقول شدن این توضیح می گردد. ماير و همکارانش یافته های خود را بطور جامع در “یادداشت های ماهانه انجمن نجوم سلطنتی” منتشر کردند.