عناصر بدنتان از کجا آمده اند؟

بیگ بنگ: هیدروژن بدنتان که در هر مولکول آب نیز وجود دارد از بیگ بنگ به وجود آمده است. هیچ منبع ارزشمند دیگری برای هیدروژن در جهان وجود ندارد. کربن بدنتان از طریق همجوشی هسته ای در داخل ستارگان ساخته شده، همانند اکسیژن. بیشتر آهن بدنتان در ابرنواخترهای ستارگان مدت ها قبل در دور دست ها ایجاد شده است.

طلای موجود در جواهراتتان احتمالأ از برخوردهای ستارگان نوترونی ساخته شده که در انفجارات پرتو گامای کوتاه مدت یا رویداد امواج گرانشی، قابل رویت است. عناصری مثل فسفر و مس نیز در بدن فقط مقادیر کوچکی هستند اما برای عملکرد حیات ضروری اند. این جدول تناوبی با رنگ کدگذاری شده تا بهترین حدس بشر از منشأ هسته ای تمام عناصر شناخته شده را نشان دهد. محل تشکیل هسته ای برخی از عناصر مثل مس واقعأ بخوبی شناخته نشده و همچنان موضوع تحقیقات مشاهده ای و محاسباتی است.

1. Sasan گفت:

واقعا عجیبه که با همچین شواهدی بازم یه‌ عده به فرگشت و بیگ‌بنگ و… اعتقادی ندارن و فقط به چشم یه فرضیه‌ی پیش‌پا افتاده بهشون نگاه میکنن…

2. mehdi گفت:

با خاکستر ماه در ریه هایمان و ستارگان در چشمانمان ، ما همه فرزندان جهان هستی و حاکمان آسمان ها هستیم .