دسته بندی میکرو ارگانیزم ها در نسخۀ جدید ِ درخت حیات

بیگ بنگ: به تازگی دانشمندان با افزودن چند هزار گونه جدید میکرو ارگانیزم های زنده موفق به طراحی نسخه جدید و کامل تری از درخت حیات شدند. یکی از مسائلی که اخیرا دانشمندان با آن بسیار دست و پنجه نرم کرده اند مکان قرارگیری ارگانیسم های تازه کشف شده در درخت زندگی (درخت تکاملی) است. این امر به خصوص برای دانشمندانی صدق می کند که در طی دوره زمانی ۱۵ ساله ۱۰۱۱ گونه زیستی جدید را کشف کرده اند.

160411124716_1_900x600این تیم به منظور ارائه بازنویسی صحیح از تنوع موجود در طبیعت، علاوه بر ۱۰۱۱ ارگانیزم کشف شده، به مطالعه دی ان ای ۲۰۷۲ گونه شناخته شده دیگر نیز پرداختند. به این ترتیب با توجه به میکرو ارگانیزم های جدید کشف شده و پی بردن به حیات بسیار متنوع کره زمین، گروهی از دانشمندان تصمیم گرفتند تا درخت تکاملی حیات را باز نویسی کنند.

دیاگرام حاصل از این تلاش دانشمندان نشان دهنده افزوده شدن شمار زیادی از باکتری ها در زیر شاخه های Archaea و Eukaryota است. علاوه بر این زیر شاخه بزرگی به نام Canditate Phyla Radiation نیز به شاخه باکتری ها اضافه شده است و نشان دهنده میکروارگانیزم هایی مانند انگل ها است. لازم به ذکر است که این دانشمندان باکتری های جدید یاد شده را به واسطه کنار هم چیدن ژن های جمع آوری شده از محیط شناسایی کرده اند.

nmicrobiol201648-f1آنها نمونه های خود را از محیط های بسیار متنوعی نظیر خاک علفزارها، چشمه های آب گرم، بیابان ها و حتی دهان دلفین ها جمع آوری کرده اند. این محققان بر این باورند که کار آنها علاوه بر کمک به پیشرفت علم میکروبیولوژی برای علم بیوشیمی هم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و دانشمندان به واسطه آن می توانند به ژن های جدیدی دست پیدا کنند. جزئیات بیشتر این پژوهش در نشریه ی Nature Microbiology منتشر شده است.

منبع: engadget.com / ترجمه: آناهیتا عیوض خانی،سیناپرس

اطلاعات بیشتر: sciencedaily.com

باتشکر از سایت بیگ بنگ و نویسنده گرامی.
    مقاله بسیار زیبایی بود