بارش شهابی برساوشی

بیگ بنگ: این هفته تقریبا بارش بارش شهابی برساوشی ِ سالیانه به اوج خود می رسد. شهاب های کوچک برساوشی که معمولا درخشان و رنگارنگ هستند توسط گرد غباری که سیاره زمین از مدار دنباله دار سویفت-تاتل جاروب کرده، تشکیل می شوند.

آنها از یک تابش در صورت فلکی برساوش یعنی در بالای افق در آسمان های شفاف جریان پیدا می کنند. علی رغم نور مداخله گر ماه غم انگیز آگوست، شهاب های برساوشی امسال لذت بخش هستند، به ویژه اگر بتوانید در یک فضای باز به دور از نور شهر در یک موقعیت خوب قرار بگیرید. فریم های بکار رفته در این تصویر کامپوزیت شهاب باران برساوشی درخشان ِ سال ۲۰۱۶ را نشان می دهد که در یک پس زمینۀ خیره کننده از کمان ستارگان کهکشان راه شیری دیده می شوند، همچنین کهکشان آندرومدا نیز در مرکز به چشم می خورد. در پیش زمینه، منجمانی از تمام سنین بر روی تپه ای در بالای روستای وروچتپلا در اسلواکی دور هم گرد آمده اند.

1. Endless گفت:

امسال خوب بود ولی پارسال فوق العاده بود امسال وقتی که ماه غروب می کرد بهتر دیده می شدند جای همه شما خالی بود
    فقط تنها بدی بارش برساووشی سرعت بالا شهاب های اونه پیشنهاد میکنم بارش شهابی اذر ماه امسال رو ببینید چون بارش مورد علاقه منه

2. فریبا گفت:

تو تهران کجا میتونیم بهتر ببینیم؟
    ی مکان معرفی کنید