تایید وجود آب مایع در مریخ!

بیگ بنگ: دانشمندان ناسا به نشانه هایی از وجود آب مایع در مریخ دست یافته اند که هم اکنون در این سیاره در جریان است. پژوهشگران ناسا می گویند این کشف جدید می تواند زمینه برخورداری از حیات، در این سیاره را فراهم کند.

NASA-Confirms-Evidence-That-Liquid-Water-Flows-on-Marsدر عکس‌هایی که از مدارگرد شناسایی مریخ(MRO) از سطح سیاره ی سرخ ثبت کرده به طور واضح دیده شد که رگه های تیره روی یک سرازیری مریخ چگونه با فصل ها تغییر می‌کنند. این رگه ها با نام رگه های باز-رخدادگر شیب ها (recurrent slope linea) در ماه های گرم تر تا پایین شیب ها هم کشیده می شوند ولی طی فصل های سردتر ناپدید بودند.

دانشمندان ناسا اکنون اعلام کرده‌اند که رگه‌های تیره به طور حتم آب جاری هستند که در تابستان دیده شده و در زمستان مریخ محو می‌شوند. باید توجه داشته باشید که آب کشف شده خالص نیست و نوعی نمک موجود در آن باعث می‌شود که این آب بتواند در دمای معمول ۵۰ درجه سلیوس زیر صفر مریخ جاری باشد. دانشمندان در مورد منشا آب در مریخ مطمئن نیستند، اما احتمال می دهند که از سفره های زیرزمینی شور یا یخی تامین شده باشد. کشف آب در مریخ می تواند ناسا و دیگر سازمان های فضایی را به یافتن حیات در این سیاره سوق دهد. اطلاعات بیشتر بزودی ….

1. sam.man گفت:

برای دیدن ویدیوی وجود آب به تلوزیون زنده ناسا برید :

2. mehdi گفت:

لطفاً امکان گنجاندن اخبار و مطالب خوب سایت در خبرنامه ایمیلی فراهم گردد.
    با تشکر