بیگ بنگ: دانشمندان اسکاتلندی و امریکایی نوعی ماهی را در عمق‌ 8145 متری آب‌های اقیانوس آرام کشف کرده‌اند و 500 متر رکورد پیشین حیات در اعماق آب که در اختیار ماهی دیگری بود، را شکستند.

در این تصویر این ماهی ظریف که دارای باله‌هایی بزرگ است را مشاهده می کنید.

به گزارش ایسنا، این ماهی در عمق درازگودال ماریانا واقع در اقیانوس آرام شناسایی شده و تصور می‌شود نوعی حلزون‌ ماهی باشد؛ با این حال، دانشمندان دانشگاه آبردین اسکاتلند اعلام کرده‌اند این موجود هیچ شباهتی به آنچه آن‌ها قبلا دیده‌اند، ندارد. موجود تازه‌کشف‌شده به شدت ظریف است و دارای باله‌هایی بزرگ است؛ دانشمندان معتقدند این ماهی نمی‌تواند در عمق بیش از 8145 متری زندگی کند، زیرا فشار در آنجا بسیار شدید خواهد بود. محققان به همراه همکارانشان در دانشگاه هاوایی این ماهی را در فیلم 150 ساعتی شناسایی کردند که از درازگودال ماریانا گرفته شده بود.

دانلود ویدئو با حجم 5 مگابایت

این فیلم با استفاده از ماشینی به نام «فرودگر هادال» گرفته شده که در دانشگاه آبردین ساخته شده و برای ماجراجویی در آب‌های عمیق طراحی شده است. این سامانه، عمیق‌ترین وسیله شیرجه‌زنی بریتانیاست و به نوعی دوربین زیرآبی با تفکیک‌پذیری بالا مجهز شده است. در این ماجراجویی 30 روزه، دانشمندان 92 شیرجه را به اعماق درازگودال ماریانا که در ساحل شرقی اقیانوس آرام در فیلیپین و جنوب ژاپن واقع شده، زدند.

سایت علمی بیگ بنگ /اطلاعات بیشتر: independent , iflscience