معرفی دنباله‌دار لئونارد

0
130

بیگ بنگ: در اینجا با دنباله‌دار لئونارد آشنا می‌شوید. دنباله‌دار C/2021 A1 (لئونارد) در ژانویه ۲۰۲۱ هنگامی که در حال عبور از کنار مریخ بود به شکل لکه‌ای ضعیف کشف شد.

CometLeonard Bartlett

اما این توپ یخی سنگی قبل از اینکه در اوایل ژانویه ۲۰۲۲ به دور خورشید بچرخد، در ادامۀ مدارش در ماه دسامبر از نزدیکی زمین و ناهید عبور خواهد کرد. اگرچه پیش‌بینی دنباله‌دارها بسیار دشوار است، برخی برآوردها نشان می‌دهد که دنباله‌دار لئونارد در ماه دسامبر با چشم غیرمسلح قابل مشاهده است. یک عکاس نجومی هفتۀ گذشته از هاله سبز رنگ و دم غباریِ بلند این دنباله‌دار عکسبرداری کرد.

این عکس برجسته از ۶۲ تصویر که از طریق یک تلسکوپ متوسط گرفته شده، تشکیل شده است. برای ثبت این عکس مجموعه‌ای از نوردهی‌ها “دنباله‌دار” را ردیابی کردند، در حالی که مجموعه‌ای دیگر “ستارگان پس زمینه” را ردیابی کردند. این عکس زیبا از آسمان تاریک بالای کوه‌های سیرای شرقی، نزدیک دریاچه ژوئن در کالیفرنیا، آمریکا گرفته شده است. به زودی پس از عبور از نزدیکی زمین در اواسط دسامبر، دنباله‌دار لئونارد از شمال آسمان به جنوب آسمان جابجا خواهد شد.