بیگ بنگ: امارات به تازگی نقشه‌ای بلند‌پروازانه را برای بنای شهری به اندازه شیکاگو روی سیاره مریخ منتشر ساخته است که قرار است طی ۱۰۰ سال آینده اجرایی شود.

به گزارش بیگ بنگ به نقل از همشهری، درحالي كه آمريكا در تلاش است تا طي دو دهه آينده انسان را به مريخ سكونت دهد، امارات متحده عربي نقشه‌اي طولاني‌مدت‌تر را در سر مي‌پروراند،‌ پروژه‌اي به نام مريخ 2117 كه قرار است طي 100 سال آينده كلوني انساني را در مريخ طراحي كرده و بسازد و انسان‌ها را در آن سكونت دهد.

اين برنامه كه در نشست دولت‌هاي جهان در دوبي توسط محمد بن راشد آل مکتوم حاكم دوبي اعلام شد. وي اين پروژه را تلاشي با همكاري شركاي بين‌المللي براي پيشبرد دانش علمي دانشمندان اماراتي توصيف كرد تا زماني كه سكونت روي مريخ ممكن شود. به گفته وي اين پروژه دانه‌اي است كه امروز كاشته مي‌شود و فوايد آن نصيب نسل‌هاي آينده خواهد شد.

اگرچه اين طرح ابتكاري هنوز چندان پايه و اساسي ندارد،‌ اما از نظر امارات اين طرح بسيار جدي است و در همين راستا امارات قصد دارد تا سال 2020 كاوشگر “هوپ” را به منظور تجسس و بررسي به مدار مريخ ارسال كند. درحال حاضز تمركز اصلي اين پروژه سرمايه‌گذاري و توسعه دانش و آموزش مرتبط با موضوع در امارات است اما مغزهاي متفكر اين پروژه ديدگاه خود را نسبت به شكل و ساختار اين شهر مريخي آشكار ساخته‌اند.

قرار است اين شهر هم‌اندازه شهر شيكاگو باشد و جمعيتي 600 هزار نفري در آن ساكن شوند. به گفته مدير كميته علمي و پژوهشي نشست دولت‌هاي جهان براي محقق شدن اين هدف ابتدا بايد در صنعت فناوري راكت‌ها و پس از آن در فناوري اكسيژن براي قابل تنفس كردن مريخ پيشرفت كرد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: sciencealert.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

8 دیدگاه

  1. اتفاقن ما از امازرت خیلی جلوتریم .حیف فعلن بودجه برای پیشبرد طرحامون نداریم از کپسول فضایی تا لباس فضانوردی تا فرستادن کاوشگر تو فضا. اما اگه نظر منو بخای باید بخش موشکی تجربیاتشو در اختیار شرکت های خصوصی قراربده و تحقیقات دولتی متوقف بشه اینده مال شرکتهای خصوصی اکتشافیه .چین ازهمین الان برا مریخ دندون تیز کرده امریکا هم داره قوانین تجارت و اکتشاف تو فضا رو برا خودش شکل میده اینده مال بخش خصوصیه مال امثال اسپیس ایکسه . باید سریع انجامش بدیم از بولیوی بگیر تا امارات همه دارن تلاش میکنن

  2. امارات و دیگر کشورهای عربی به سرعت در حال پیشرفت هستند و ما همچنان درجا میزینم 40 ساله

    1. بیشتر از 40 ساله. تمام امکانات معمولی که داریم روزانه ازش استفاده میکنیم توسط افراد باهوش اکثرا اروپایی کشف یا ساخته شده و ما فقط داریم حاضر و آماده ازش استفاده میکنیم.

      فکر کنم آخرین کشف علمی ما که به جهان ارائه دادیم الکل بود
      که اون هم زندگی میلیون ها نفر رو به نابودی کشوند!

  3. کار خوبي کردن به نظر من بايد تما م کشورها بخصوص کشورهاي که توان مالي بالاي دارند به پيشبرد علوم فضاي کمک کنند